پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۴۰۰۴
شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

فکرشهر: حتما دلیلی وجود دارد که فیلم‌های هیجانی و سریال‌های پلیسی در تلویزیون و ادبیات بسیار محبوب هستند:همه ما عاشق یک معمای خوب برای حل کردن هستیم. کارآگاه‌ها اطلاعات، مصاحبه‌ها و سرنخ‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و پازلی از چه-اگر‌ها و حقایق می‌سازند تا زمانی که همه آن‌ها به طور کامل در یک پازل کامل و مرتب قرار می‌گیرند و تصویر بزرگ روشن می‌شود. مجریان قانون از انواع تکنیک‌ها برای ردیابی افراد شرور استفاده می‌کنند، اما گاهی اوقات حتی آن ترفند‌های پیشرفته نیز کافی نیستند وحل بعضی پرونده تا حدودی غیرممکن می‌شود. در این شرایط بسیار مفید است که مانند یک جنایتکار فکر کنید و بینش داشته باشید. بینش به یک عملیات یا به طور کلی دنیای جنایتکاران. اساسا شما به یک جنایتکار نیاز دارید.

به گزارش «فکرشهر»، در اینجا لیست ده جنایتکار سرسخت آمده است که به پلیس کمک کردند تا پرونده‌های سخت را رازگشایی کند.

۱۰_ پل اسکالنیک

پل اسکالنیک که به دلیل پاس کردن چک‌های مشکل دار یا شر خری، تخلیه حساب‌های همسرش و اتمام کارت‌های اعتباری او به زندان فرستاده شده، سال‌های زیادی را در زندان گذرانده است. در واقع اسکالنیک به عنوان یکی از پرکارترین خبرچین‌های زندان شناخته می‌شود. او اولین بار زمانی که پلیس اطلاعاتی در مورد مودی پارک سه (فعالان ضد خشونت پلیسی که شورش را برانگیختند) می‌خواست، به یک خبرچین تبدیل شد. او در دادگاه شهادت داد که متهم به او اعتراف کرده و منجر به محکومیت آن‌ها شد. از آن زمان، اسکالنیک در حدود ۳۷ پرونده دیگر بین سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۷ اطلاعاتی را ارائه کرد. با این حال، جنجالی‌ترین مشارکت او مربوط به نقش او در محکومیت جیمز دیلی است که متهم به قتل شلی بوجو، بدون هیچ مدرک پزشکی قانونی دال بر ارتباط او با جنایت، بود. در عوض به شهادت سه تن از زندانیان استناد کردند که یکی از آن‌ها اسکلنیک بدنام بود.

۹_ سامی گراوانو

سامی گاوه زندگی مافیایی را رها می‌کند.

سالواتوره «سامی گاو» گراوانو، متولد عصر طلایی مافیا، یک مافیای بدنام بود که در سنین پایین زمانی که با دو پسر بزرگتر بر سر دوچرخه‌اش دعوا کرد، نام مستعار خود را گرفت. آنجا، مسیر یک طرفه به سمت مافیا بود. برای چندین دهه، گراوانو یک عضو مافیای برجسته و دستیاررئیس خانواده گامبینو بود، که در ترور‌ها شرکت می‌کرد و احکام مافیا را اجرا می‌کرد، مانند یک اوباش واقعی. اما در هر سازمانی تنش وجود دارد و تنش‌ها باعث شد جان گوتی، رئیس مافیای بدنام و گراوانو را به اتهامات تجارت غیر قانونی متهم کنند که گوتی گراوانو را مقصر آن جلوه داد. گراوانو که احساس می‌کرد به او خیانت شده موافقت کرد که یک قانون مافیا را که با خون امضا می‌شد زیر پا بگذارد: او علیه گوتی شهادت داد. شهادت گراوانو شواهد کافی برای محکوم کردن نه تنها گوتی، بلکه چهل عضو دیگر مافیا در یکی از بزرگترین برخورد‌ها با جرایم سازمان‌یافته تاریخ را در بر داشت. او برای گفتن داستان زندگی خود حتی پادکست شخصیخود را دارد.

۸_ فرانک آبگنال

داستان واقعی پشت فیلم اگر می‌توانی مرا بگیر

اگر می‌توانی مرا بگیر با بازی لئوناردو دی کاپریو، مشهورترین مجرم در لیست ماست.. میگویند برای به دست آوردن پرواز‌های رایگان، خود را به عنوان خلبان پان امریکن جا زده، خود را به عنوان یک وکیل نشان داده و حتی به عنوان یک پزشک ظاهر شده است (اگرچه برخی از ادعا‌های او مورد مناقشه هستند). با این حال، در بخش جعل چک بود که نامی برای خود دست و پا کرد و در نهایت او را به مدت ۱۲ سال در زندان انداختند. در ازای محکومیت کوتاه‌تر، آبگنال موافقت کرد که با آموزش سازمان‌های مجری قانون به دولت فدرال (بدون پاداش) کمک کند و بیش از ۳۵ سال است که با اف‌بی‌آی کار می‌کند. او یکی از برجسته‌ترین مراجع تقلب در اوراق بهادار و چک به شمار می‌رود.

۷_ فرانک لوکاس

داستان واقعی «گانگستر آمریکایی» فرانک لوکاس – فرانک لوکاس که در فیلمی از دنزل واشنگتن نیز جاودانه شد، سلطان مواد مخدر در دهه ۱۹۷۰ بود.. مواد انتخابی او هروئین بود. کارهر مردی نیست که بتواند با مافیا به رقابت بپردازد، به خصوص با چیزی پیچیده مانند یک حلقه مواد مخدر. با این حال لوکاس راهی پیدا کرد و تقریباً ۱ میلیون دلار در روز از این تجارت به دست آورد. با این حال، در نهایت، زمانی که او دستگیر شد و به خاطر جنایاتش به ۷۰ سال زندان محکوم شد، همه چیز خراب شد. لوکاس با تبدیل شدن به خبرچین پلیس، محکومیتش را کاهش داد، که این کار را به ویژه بر ضد بخش فاسد مجریقانون که همان دایره تحقیقات ویژه پلیس نیویورک بودانجام داد که پنجاه و دو نفر از ۷۰ عضو این دایره‌ی پلیس نیویورک در نهایت به زندان یا احکام دیگر محکوم شدند.

۶_ کوین میتنیک

کوین میتنیک - داستان یک هکر

وقتی صحبت از هک کردن، دور زدن امنیت سایبری و سرقت کد‌های کامپیوتری از شرکت‌ها می‌شد، میتنیک در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داشت. این‌ها جرم‌هایی بود که او به آن‌ها اعتراف کرد و تقریباً پنج سال را در زندان گذراند. تخمین زده می‌شود که جنجال‌های او برای شرکت‌های هدف (نوکیا، سان مایکروسیستمز و موتورولا و سایرین) حدود ۳۰۰ میلیون دلار هزینه داشته؛ بنابراین خودش مسیر خود را به سمت چیزی که شبیه رستگاری بود آغاز کرد. میتنیک با استفاده از استعداد‌های خود یک شرکت مشاوره راه اندازی کرد و از مهارت‌های خود به عنوان یک متخصص امنیت سایبری به جای تلاش برای دور زدن سیستم‌های اوراق بهادار استفاده کرد.

۵_ فرانک کالابرز جونیور

خیانت یک پسر باعث هرج و مرج در دنیای خلافکاران شیکاگو می‌شود

فرانک کالابرز پدر، پدر فرانک کالابرس جونیور، به دلیل مشارکت در یک تجارت غیر قانونی که شامل قتل بود، به حبس ابد و پرداخت ۲۴ میلیون دلار به علاوه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان قتل محکوم شد. اما چیزی که این پرونده را بسیار جذاب می‌کند این است که پسرش کالابرس جونیور در نهایت او را لو داد. در زندانی در میلان بود که کالابرس جونیور در حالی که با پدرش برای نزول خواری زندانی بود تصمیم گرفت شرایط را تغییردهد. او می‌خواست برای همیشه از زندگی مافیایی خارج شود. کالابرس جونیور نامه‌ای نوشت که در آن تمایل خود را برای همکاری برای نگه داشتن پدرش در پشت میله‌های زندان را به اشتراک گذاشت. در نهایت کالابرز جونیور موافقت کرد که وسایل شنود بپوشد تا مکالماتش با پدرش ضبط شود.. تا اینکه کالابرس پدردرعصبانیت شروع به فاش کردن اسرارکرد. در محاکمه‌ای که دولت اجرا کرد بیش از ۶۰۰ شرکت کننده داشت و به شهادت بیش از ۱۰۰ شاهد تکیه کرد، کالابرس پدر و همدستانش مجرم شناخته شدند.

۴_ وین برادشاو

دوچرخه‌سوار یاغی از زندگی اراذلی دست می‌کشد و کارآگاه می‌شود

وین "بیگ چاک" برادشاو به عنوان تنها قانون شکن دوچرخه سواری شناخته می‌شود که پس از سال‌ها فعالیت‌های مرتبط با گروه‌های تبهکار، افسر پلیس قسم خورده شد.

اودر ارتش ایالات متحده در یک پایگاه در آلمان بود، جایی که درگیری‌های منظم بخشی از زندگی او بود و باعث شد از نظام سرخورده شود. پس از بازگشت به ایالات متحده، او به باند موتورسیکلت پیگان پیوست و راه خود را ادامه داد. پس از آن که صورت مردی را در یک بار له کرد بود که متوجه شد که زندگی خشونت آمیز برای او مناسب نیست؛ بنابراین او، زندگی خود را تغییر داد و پلیس شد. بردشاو در نهایت خود را با ۲۰ سال سابقه برخورد دستگیری مجرمان بازنشسته کرد.

۳_ جوزف والاچی

کنگره و مافیا: نشست‌های جو والاچی (۱۹۶۳)

به طور غیررسمی، جوزف والاچی اولین کسی بود که آشکارا وجود مافیای ایتالیایی-آمریکایی را که امروزه می‌شناسیم، تایید کرد. او ابتدا عضوی از خدمه سالواتوره مارانزانو بود قبل از اینکه عضوی از خانواده جنایتکاران جنووز شود. در آنجا، والاچی در جریان بخش مهمی از عملیات آن‌ها بود و دانش عمیقی از نحوه عملکرد آن‌ها داشت. یک قاتل بی رحم برای مافیا. او به اتهام مواد مخدر زندانی شد و ۱۵ تا ۲۰ سال را پشت میله‌های زندان سپری کرد. این زمانی بود که او در انتخاب‌های زندگی خود تجدید نظر کرد. والاچی پس از ضرب و شتم مردی که به اشتباه فکر می‌کرد برای ترور او در آنجا حضور دارد، اقدام به شهادت علیه مافیا کرد. او گفت پیغام بوسه‌ی مرگ را دریافت کرده و آماده‌یپذیرش سرنوشت است. در پایان، والاچی وجود مافیا را در انظار عمومی تثبیت کرد و زمینه را برای پلیسفدرال فراهم کرد، زیرا آن‌ها اکنون می‌دانستند که مافیا چگونه عمل می‌کند.

۲_کنیل ویلیام براون

آیا پلیس به یک خبرچین اجازه داد قاتل زنجیره‌ای شود؟ داستان کنیل ویلیام براون

کنیال براون یک اراذل و اوباش ذاتی، درگیر در تجارت مواد مخدر، حمله و جنایات خشونت‌آمیز متعدد با اسلحه بود؛ که با آزادی مشروط آزاد شد. براون در زمان آزادی مشروط خود حداقل هفت تخلف داشت که بیشتر آن‌ها به دلیل از شرکت نکردن یا عدم موفقیت در آزمایشات مواد مخدر و اتهامات رانندگی در حالت مستی بود. او دوباره دستگیر شد، اما تحت دستور فدرال، آن‌ها او را آزاد کردند. براون اطلاعاتی در مورد یک باند خیابانی محلی درگیر مواد مخدر ارائه کرد. با این حال، براون در چندین جنایت که شامل ۶ قتل در سه شهر، دو سرقت خودروو یک فقره تیراندازی بود، دست داشت، بنابراین او به عنوان یک خبرچین غیرفعال شد و این ماموریت یک شکست مطلق تلقی شد. براون در حالی که از دست پلیس فرار می‌کرد خودکشی کرد.

۱_ جان مارتورانو

جلاد وایتی بولگر

دادستان تنها ۱۲ سال زندان به او داد تا مارتورانو علیه جیمز بولگر، شریک قدیمی خود در جنایت شهادت دهد. او متهم به شرکت در ۱۹ قتل در طول دهه ۷۰ و ۸۰ و همچنین اخاذی، قاچاق مواد مخدر و کسب و کار‌های غیرقانونی بود. در واقع، این دلیل اصلی تصمیم مارتورانو برای تبدیل شدن به یک خبرچین این بود که خود جیمز بولگر هم خبرچین مافیا بود. دل شکستن وخیانت مهم‌ترین چیز است که می‌تواند شما را در دنیای مافیا به کشتن دهد. بولگر مجرم شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر