پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: دعوت‌کنندگان، مجریان و ناظران ساکت فاجعه فستیوال موسیقی کوچه بوشهر باید توسط دستگاه قضایی مورد بازخواست و مؤاخذه قرار گیرند و جلو تکرار چنین وقایع تلخی گرفته شود...
کد خبر: ۲۰۰۵۲۸۳
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: دعوت‌کنندگان، مجریان و ناظران ساکت فاجعه فستیوال موسیقی کوچه بوشهر باید توسط دستگاه قضایی مورد بازخواست و مؤاخذه قرار گیرند و جلو تکرار چنین وقایع تلخی گرفته شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: متاسفانه در هفته اول اسفندماه شاهد اتفاقات تلخ و ناگواری در مرکز استان بوشهر بودیم که قلب هر مومن متعهد و انقلابی را به درد می‌آورد.

وی افزود: عده‌ای هنجارشکن و بی‌توجه به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی حاکم بر جامعه از سراسر کشور تحت عنوان فستیوال موسیقی کوچه بوشهر در شهر دلیران و پیشگامان مبارزه با استعمار جمع کردند تا با این اقدامات هنجارشکنانه آبروی مردم متدین و أصیل این استان را مورد خدشه قرار دهند.

مصلح ادامه داد: این‌گونه برنامه‌های مبتذل قطعا بر خلاف شرع مقدس و سنت اصیل مردم بومی استان است؛ دعوت کنندگان، مجریان و ناظران ساکت این فاجعه باید توسط دستگاه قضایی مورد بازخواست و مؤاخذه قرار گیرند و جلو تکرار چنین وقایع تلخی گرفته شود.

امام جمعه برازجان با ذکر ۱۰ شاخصه انتخاب اصلح در کلام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) که برگرفته از کتاب شریف نهج البلاغه است، گفت: ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی، محکم برخورد کردن با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند، عدم همراهی و به کارگیری دنیاطلبان، عقب‌نشینی نکردن در برابر دشمن، به نظرات مردم اعتنا کردن، به اقشار ضعیف توجه داشتن و در صدد کاهش گرفتاری‌های مردم بودن، کینه و دشمنی بین مردم راه نیانداختن، تلاش برای از بین بردن فساد، سوءظن به دشمن حتی هنگام صلح و به دشمن خوش‌بین نبودن و نظارت بر زیردستان و انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم از شاخصه‌های انتخاب اصلح است.

مصلح با بیان اینکه شنبه بعد انتخابات روز مهربانی و بردباری است، افزود: اگر جمعه روز انتخابات تجلی رقابت بود، فردای انتخابات و شنبه پس از آن باید شنبه مهربانی و بردباری باشد.

وی ابراز داشت: همه مردم به خصوص برندگان انتخابات و طرفداران ایشان باید بدانند ملت بزرگترین برنده انتخابات است و روز انتخابات، روز نمایش الگوی مردم‌سالاری دینی و یاس دشمن است؛ لذا اولین تشکر را باید از مردم داشته باشیم.

مصلح با تشکر از تمام نامزد‌های انتخابات، بیان کرد: حضور نامزد‌ها بزرگترین کمک به رقابت انتخاباتی بوده است و همین حضور موجب گرم شدن فضای انتخابات و افزایش مشارکت مردم و تحقق مشارکت حداکثری بوده است.

وی عنوان کرد: هم فرد و وکیل منتخب و هم حامیان و طرفداران ایشان، باید پیروزی و موفقیت خود را از خدا بدانند و شاکر الطاف او باشند و به درگاه او بیش از هر کس احساس مسوولیت کنند.

مصلح ابراز کرد: منتخبان و حامیان ایشان به گونه‌ای عمل نکنند که طرفداران سایر نامزد‌ها احساس خسارت نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر