دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار بوشهر گفت: ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل مراکز ترک اعتیاد استان شدند...
کد خبر: ۲۰۰۷۲۳۱
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و احتماعی استاندار بوشهر گفت: ۲۰۰ نفر معتاد متجاهر با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل مراکز ترک اعتیاد استان شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اکبر پورات روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و یاران اظهار کرد: در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی تعداد ۴۷ مرکز درمانی شامل ۲۳ مرکز سرپایی، ۱۴ مرکز اقامتی، چهار مرکز کاهش آسیب گذری، سه مرکز سرپناه شبانه، ۲ کانکس کاهش آسیب و موبایل ون و یک مرکز جامع درمان ترک اعتیاد و بازتوانی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی به افراد آسیب دیده خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از معتادان خدمت ارائه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با همت و تلاش شبانه روزی نهاد‌های مقابله ای، چهار هزار و ۵۳۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

پورات ادامه داد: این میزان کشفیات نسبت به سال ۱۴۰۱ با کاهش ۶۲ درصدی همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و پیشگیری تاکید بر خود مراقبتی جوانان است، عنوان کرد: در این راستا برنامه‌های مذهبی و هنری با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

معاون سیاسی. امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: از جمله مهمترین این برنامه‌ها طرح یاریگران زندگی با استفاده از ظرفیت فضایی مجازی و با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی به ویژه اداره کل آموزش و پرورش بود که بیشترین کانون یاریگران زندگی را در مدارس تشکیل داده اند.

وی اظهار کرد: تاکنون در ۸۵۲ مدرسه این کانون‌ها راه اندازی و تعداد ۴۲ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز به عضویت کانون‌های یاریگران در آمده اند.

پورات عنوان کرد: در حوزه ورزش، خانه‌های نشاط و تندرستی طی تفاهمنامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان با هدف توزیع عادلانه امکانات و ایجاد فضا‌های ورزشی و تفریحی برای اوقات فراغت جونان روستایی تجهیز شدند.

وی ادامه داد: سهمیه سال گذشته استان ۲ خانه نشاط بود که از سوی اداره کل ورزش و جونان در حال طی مقدمات آغاز عملیات اجرایی هستند.

پورات گفت: افتتاح و راه اندازی خانه یاریگران زندگی به منظور تجمیع و ارائه خدمات گوناگون آموزشی و ترویجی پیشگیرانه برای دانش آموزان و سایر گروه‌های هدف در سطح استان انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان دولت و نیرو‌های مسلح عنوان کرد: همچنین در سال گذشته مجمع خیرین یاریگران زندگی استان تشکیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: با اجرای طرح نوروزی یاریگران زندگی در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر، جمع آوری خرده فروشان و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری توسط اعضای شورا تعداد ۱۲۹ معتاد متجاهر و ۹۲ نفر خرده فروش دستگیر شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر