دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با توجه به حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رییس جمهور و هیات همراه، تعداد اندکی کاربر فریب خورده در فضای مجازی و متاثر از تبلیغات و مطالب کذب رسانه‌های بیگانه و معاند، اقدام به انتشار شایعات و محتوا‌هایی خلاف اخلاق و متضاد با احساسات پاک و مذهبی مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان کردند...
کد خبر: ۲۰۰۷۲۳۵
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر از اجرای طرح عملیاتی بازدارنده پلیس علیه تارنما‌هایی که با انتشار شایعه یا انتشار محتوا‌های توهین آمیز در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی و برهم زدن امنیت روانی مردم توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سردار حیدر سوسنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت رییس جمهور و هیات همراه، تعداد اندکی کاربر فریب خورده در فضای مجازی و متاثر از تبلیغات و مطالب کذب رسانه‌های بیگانه و معاند، اقدام به انتشار شایعات و محتوا‌هایی خلاف اخلاق و متضاد با احساسات پاک و مذهبی مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان کردند.

وی افزود: این موضوع باعث ناراحتی شدید هم استانی‌ها شده و در تماس‌ها و مراجعات حضوری به پلیس فتا، درخواست برخورد قانونی با این افراد و سالم سازی فضای مجازی کردند.

فرمانده انتظامی استان بوش تصریح کرد: با توجه به مطالبات مردمی و در راستای برقراری امنیت روانی جامعه، پلیس فتا استان همزمان با پلیس فتا فراجا، طرح عملیاتی شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با تارنما‌های دارای محتوا‌های مجرمانه با مصادیق ذکر شده را اجرایی کرد.

سوسنی ادامه داد: در ۷۲ ساعت اولیه از آغاز این طرح و در پایش تخصصی، تعداد ۴۵ صفحه مجرمانه استخراج و از این تعداد برای ۱۴ ادمین شناسایی شده، اقدام متناسب اعم از احضار، اخذ تعهد و حذف محتوا یا تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قضایی جهت تصمیم گیری انجام گرفته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با قدردانی از شهروندانی که در فضای مجازی، عملکردی قانونی و مطابق با هنجار‌ها و اخلاقیات جامعه دارند، اعلام کرد: شناسایی و برخورد با افراد شایعه ساز و برهم زنندگان امنیت روانی جامعه در اولویت اهداف ماموریت:های پلیس فتا استان است که با هم افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط بصورت مستمر در این خصوص اقدام می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر