شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۳۲۰
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور شهید و رئیس قوه قضائیه ۴ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲، ۳ هزار میلیارد تومان از اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی به فروش رفت.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهدی مهرانگیز در بازدید از انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بوشهر بیان کرد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید در سال ۱۳۹۸ زمانی که رئیس قوه قضائیه بود یک‌بار و در زمان ریاست جمهوری نیز سه بار به استان بوشهر سفر کرد.

وی ادامه داد: ایشان در همه این سفر‌ها و در بازدید‌های خود از انبار‌های کالا‌های رسوبی، دغدغه‌شان نگهداری صحیح و تعیین تکلیف این کالا‌ها بود که پس از آن سفر و همچنین سفر رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به استان، اکنون یکسال و نیم است که سوله و انباری برای نگهداری کالا‌ها خریداری شده که دارای نظم خاصی است تا برای کالا‌های مردم مشکلی پیش نیاید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن ۱۴ گمرک و ۱۱ شهر بندری دارد که با توجه به ورود مداوم کالا به این بنادر، نیاز جدی به وجود چنین انباری داشتیم و در زمان حاضر اکنون ۹۵ درصد کالا‌ها در انبار‌های استان تعیین تکلیف شده و ۵ درصد دیگر هم پرونده‌هایی است که در تعزیرات و در مراجع قضایی تعیین تکلیف خواهند شد، اما اکنون کالا‌ها به روز هستند.

وی بیان داشت: در بسیاری مواقع کالا‌های موجود در انبار قاچاق نیستند بلکه کالا‌های متروکه هستند، یعنی صاحب کالا نتوانسته در مهلت مقرر ۴ ماهه ارز مورد نیاز را تهیه و کد رهگیری بگیرد که گاهی در اثر صدور بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های یک شبه و یک روزه است.

مهرانگیز گفت: آیت‌الله رئیسی نیز تاکید داشتند از این اتفاق پرهیز شود به‌گونه‌ای که اکنون برای صدور بخشنامه و آئین نامه مراحلی باید سپری شود تا صدور آئین‌نامه با نظارت معاون حقوقی رئیس جمهور انجام شود تا وارد کنندگان کالا دچار مشکل نشوند.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور شهید و رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از فروش کالا‌های موجود در انبار‌ها برای استان ۴ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲، ۳ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم که در مجموع در مدت ۲ سال ۷ هزار میلیارد تومان کالا به فروش رفت و تعیین تکلیف شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر کالا‌هایی موجود در انبار‌ها نظم داشته و فاسد هم نمی‌شود و همه کالا‌های موجود تعیین تکلیف خواهد شد و درصورت فروش به نفع دولت و بیت‌المال خواهد بود.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به بازدیدآیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید از انبار‌های گمرک، اداره بندر و اموال تملیکی و تاکید بر تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها که حداقل ۷ تا ۸ سال رسوب شده بود، با دستور ایشان انباری به وسعت ۱۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع خرید و تجهیز شد.

سیدعلی عسکری یادآور شد: پیش از خرید انبار، کالا‌ها در انبار‌های استیجاری نگهداری می‌شدند که کالا‌های رسوبی به فروش رسید و سپس دیگر کالا‌ها موجود نیز به انبار جدید منتقل شدند.

به گفته وی سال ۱۴۰۱ و در سفر جمهور شهید ۸۷۰ دستگاه خودرو سواری و ماشین‌آلات راهسازی دیگر کالا‌های رسوبی به فروش رسید و در سال ۱۴۰۲ هم این روند هم ادامه داشت که با پیگیری و بازدید‌هایی که از انبار‌ها داشتند دیگر کالای رسوبی در انبار نداریم.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی استان بیان داشت: با توجه به پیگیری مهرانگیز رئیس کل دادگستری برای تعیین تکلیف کالا‌های زود فساد، یک انبار مسقف با سامانه خنک کننده در محوطه نگهداری کالا، به ارزش یک میلیارد تومان ایجاد شد.

به گفته عسکری در سال ۱۴۰۲، ۱۱ مزایده سراسری و ۱۲ مزایده فوق‌العاده برگزار شد که در مجموع از ۲ هزار و ۶۲۷ پرونده، ۲۷ هزار و ۱۶۴ هزار میلیارد ریال درآمد حاصل شد که پس از استان هرمزگان جایگاه دوم را در کشور کسب کردیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر