پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۳۵۹
جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: سهم هر یک از شهرستان‌های استان بوشهر از تسهیلات بر اساس نسبت صدور مجوز مشاغل خانگی مشخص شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی باستین در نشست کارگروه اشتغال استان بوشهر اشتغال‌زایی را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد و اضافه کرد: در این راستا هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی مصوب شده است.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به‌صورت قرض‌الحسنه در قالب مستقل و پشتیبان به استان بوشهر پرداخت می‌شود که سهم همه شهرستان‌های استان بر اساس نسبت صدور مجوز مشاغل خانگی تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: دبیرخانه تسهیلات مشاغل خانگی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر قرار دارد.

باستین گفت: قرار شد رسته‌های شغلی دارای اولویت به‌عنوان مشاغل خانگی استان بوشهر، دستگاه‌های ذیربط در مدت یک هفته شناسایی و احصا کنند تا نسبت به سال‌ها قبل مدیریت بهتری در پرداخت و جذب این اعتبارات انجام شود.

صدور مجوز ۱۶ هزار مشاغل خانگی

وی از صدور مجوز ۱۶ هزار مشاغل خانگی در سال گذشته در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: برخی از طرح‌های مشاغل خانگی که به بانک‌ها ارسال شده در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: تلاش شده در سال جاری متناسب با مزیت‌های نسبی اشتغال‌زایی هر شهرستان استان بوشهر مشاغل خانگی ایجاد شود تا ضمن ایجاد شغل پایدار، بازار فروش محصولات تولیدی این مشاغل فراهم شود.

باستین با تاکید بر تسریع در جذب تسهیلات مشاغل خانگی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ وزارت کار اگر تا مهر ماه امسال ۷۰ درصد این تسهیلات جذب نشود امکان اینکه سهم استان کاهش یابد وجود دارد، ولی اگر در موعود مقرر اعتبارات نسبت مناسبی از این سهم جذب شود وزارت کار حتماً سهم بیشتری به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

تشکیل جلسه کمیته فنی تخصصی جذب

وی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته فنی تخصصی جذب تسهیلات مشاغل خانگی هر هفته اضافه کرد: در این جلسه پیشنهادات و نظرات متقاضیان مشاغل خانگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیته استانی هم هر سه هفته یک بار نسبت به بررسی عملکرد کارگروه فنی در شهرستان‌ها و استان اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی برای هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سقف پرداخت تسهیلات پشتیبان به ازای بکارگیری تعداد افراد تحت پوشش متناسب با سقف فردی حداکثر تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

باستین با بیان اینکه از میزان تسهیلات ابلاغی ۳۰ درصد آن به مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر اختصاص یافته است گفت: ۱۵ درصد از تعهد اشتغال سال جاری به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر