شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به دیده شدن پشه آئدس در برخی شهرستان‌های جنوبی استان گفت: تلاش‌ها برای جلوگیری از انتقال این پشه به دیگر شهرستان‌های استان بوشهر ادامه دارد...
کد خبر: ۲۰۰۷۳۹۸
شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵

فکرشهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به دیده شدن پشه آئدس در برخی شهرستان‌های جنوبی استان گفت: تلاش‌ها برای جلوگیری از انتقال این پشه به دیگر شهرستان‌های استان بوشهر ادامه دارد.

به‌گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجویی‌فرد در همایش آموزشی پشه آئدس افزود: بهسازی محیط‌هایی مانند محل جمع شدن آب‌های راکد، لاستیک‌های مستعمل و محل دفن پسماند از اقداماتی است که برای جلوگیری از تخم‌گذاری پشه آئدس باید انجام شود.

وی اظهار کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اقدامات خود و همکاری با دیگر بخش‌ها برای جلوگیری از انتقال پشه آئدس به دیگر شهرستان‌ها تلاش می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشدار داد: با وجود همه این اقدامات به دلیل رفت‌وآمد زیاد بین شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، ممکن است پشه آئدس به شهرستان‌های هم‌جوار عسلویه و کنگان نیز منتقل شده باشد.

به گفته دکتر برجوئی‌فرد هنوز هیچ موردی از گزش پشه آئدس و انتقال بیماری به فردی در استان گزارش نشده است.

دکتر برجویی‌فرد یادآور شد: بیماری‌های مانند تب دانگ، تب زرد، تب چیکونگونیا از بیماری‌هایی است که ممکن است در شرایطی از طریق گزش نیش پشه آئدس منتقل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر