چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۲۰۰۷۴۸۱
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷

فکرشهر: دویچه وله نوشت: تعداد افرادی که میزان ثروت‌شان دست‌کم به بیش از یک میلیون دلار آمریکا می‌رسد، به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسید؛ رقمی بی‌سابقه در ۲۷ سال گذشته. بیشترین میلیونر‌های جهان در ایالات متحده سکونت دارند.

شرکت مشاوره "Capgemini" در تازه‌ترین گزارش خود در مورد "ثروت جهانی" اعلام کرد سال گذشته ۲۲.۸ میلیون نفر در جهان دارای حداقل یک میلیون دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری بودند که این میزان ۵.۱ درصد بیشتر از سال قبل و بالاترین نرخ از زمان نخستین ارزیابی در سال ۱۹۹۷ بوده است.

طبق این گزارش میزان دارایی ثروتمندان نیز در سال گذشته به رکورد جدید ۸۶.۸ تریلیون دلاری رسید. این رقم معادل ۴.۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ بوده است.

بیشترین نرخ افزایش دارایی‌های ثروتمندان در آمریکای شمالی به ثبت رسیده است. این گزارش می‌گوید میزان دارایی‌های ثروتمندان در آمریکای شمالی با افزایش ۷.۲ درصد به ۲۶.۱ تریلیون دلار و تعداد افراد ثروتمند نیز با ۷.۱ افزایش به هفت هزار و ۴۳۱ تن رسیده است.

نویسندگان این گزارش اقتصاد قوی، کاهش تورم و رونق در بازار‌های سهام را از جمله عوامل اصلی این امر عنوان کرده‌اند.

در حال حاضر در رتبه‌بندی ثروتمندان در جهان، ایالات متحده همچنان در صدر کشور‌هایی که است بیشترین تعداد میلیونر‌ها را در خود جای داده است. پس از آن ژاپن در رده دوم و آلمان در رتبه سوم قرار دارند. طبق این رده‌بندی در آمریکا حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ میلیونر، در ژاپن حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ میلیونر و در آلمان حدود یک میلیون و ۶۰۰ میلیونر سکونت دارند.

چین با یک میلیون و ۵۰۰ میلیونر در رده چهارم این رتبه‌بندی قرار دارد.

شرکت "Capgemini" گزارش ثروت جهانی را از سال ۱۹۹۷ به صورت سالانه منتشر می‌کند. برای تهیه این گزارش ۷۱ کشور جهان که بیش از ۹۸ درصد از درآمد ناخالص ملی جهانی و ۹۹ درصد از ارزش بازار سهام جهانی را در اختیار دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر