پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۴۸۸
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان با بیان اینکه تکمیل سد باهوش یکی از مطالبات کشاورزان و نخلداران شهر اهرم است، گفت: عملیات اجرایی آن در سال قبل با دستور رئیس جمهور شهید آغاز شد و برای تسریع در تکمیل آن نیاز به اعتبارات لازم از منابع ملی است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد لطفی در نشست با نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اهرم اظهار داشت: شهر اهرم به عنوان یکی از شهر‌های قدیمی کشور که بیش از ۵۷ سال است شهرداری در آن ایجاد شده و با وجود اینکه پس از انقلاب اقدامات بسیار خوبی در آن صورت گرفته در حوزه زیرساخت‌های و خدمات، ولی هنوز به طرح‌های زیرساختی بیشتری نیاز دارد.

وی خدمات دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید را مورد ستایش قرار داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰ طرح متفاوت در حوزه‌های ورزشی، بهداشتی، هنری، مبلمان شهری، اقتصادی، اشتغال‌زایی و در حوزه کشاورزی، مسکن، آبرسانی انجام شده که بی‌نظیر است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: در عرصه ذخیره‌سازی آب با احداث ۲ سد خائیز و باهوش که بخشی تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته اقدامات مهم و مؤثر انجام شده است.

لطفی با تأکید بر توجه به تخصیص اعتبارات ارزش افزوده برای تسریع در تکمیل طرح‌ها گفت: نیاز است با یک نگاه جمعی و هم‌افزایی از محل منابع ارزش افزوده شهرداری و همچنین منابع استانی و ملی به طرح‌ها توجه بیشتر شود تا نیاز‌ها و مطالبات مردم در این نقطه که به عنوان مرکز شهرستان برطرف شود.

وی تأکید کرد: در دوره جدید کاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی اهرم در زمینه طرح‌های پیشران و حوزه عمرانی شهری نیاز به توجه ویژه است.

فرماندار شهرستان تنگستان با بیان اینکه سد باهوش یکی از مطالبات کشاورزان و نخلداران شهر اهرم است اضافه کرد: عملیات اجرایی سد باهوش با دستور رئیس جمهور شهید از سال ۱۴۰۲ آغاز شد و اکنون ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منابع اعتباری آن در سفر دور دوم رئیس جمهور شهید افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که برای جذب و تکمیل و بهره‌برداری از آن سد نیاز به تلاش و پیگیری ویژه است.

لطفی خاطرنشان کرد: در تأمین آب شرب شهروندان شهر اهرم پیگیر هستیم که از محل سد خائیز با همکاری و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر طرح‌های لازم تدوین و عملیاتی شود.

وی ساخت هنرستان فنی و حرفه‌ای با امکانات و تجهیزات مناسب و مدرسه حفظ قرآن در شهر اهرم را از دیگر طرح‌ها در دست پیگیری دانست و بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بیمارستان امام حسین (ع) شهر اهرم گرچه در مدت ۳ سال گذشته در زمینه سخت‌افزاری و نیروی انسانی تقویت شد، ولی نیاز به توجه ویژه در عرصه تجهیزات و تأمین آمبولانس و نیروی انسانی متخصص است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر