پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۵۳۶
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

فکرشهر: العربیه نوشت: در یک اتفاق نادر در هفته جاری، دو زن که گمان می‌رود دختران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هستند، در یک نشست اقتصادی در سن‌پترزبورگ در انظار عمومی ظاهر شدند.

دو زن مذکور، روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به عنوان سخنران در این نشست سالانه که قرار است پوتین در ساعات پایانی جمعه در آن سخنرانی مهمی ارائه کند، ظاهر شدند.

دختر اول

دختر اول مورد نظر، کاترینا تیخونوا، یکی از مدیران فناوری است که در حوزه‌های مرتبط با ارتش روسیه کار می‌کند، طی این گردهمایی درباره نقش بخش دفاعی در حمایت از «حاکمیت» روسیه در زمینه فناوری صحبت کرد.

تیخونوا، در ابتدای سخنرانی خود که از طریق ویدئویی پخش شد، گفت: «حاکمیت دولت که اساس امنیت روسیه است، یکی از موضوعات اصلی در سال‌های اخیر بوده است.»

دختر دوم رئیس جمهوری روسیه

ماریا ورونتسوا، محقق متخصص در زیست‌شناسی که ریاست یک موسسه ژنتیک تحت حمایت دولت را بر عهده دارد، روز جمعه در این نشست علمی درباره نوآوری در زمینه تنوع زیستی صحبت کرد.

نام ورونتسوا، در کتابچه مربوط به این مناسبت به عنوان عضو انجمن روسیه برای حمایت از علم، ذکر شده است.

این دو خانم در سال‌های اخیر به طور فزاینده در فضای عمومی ظاهر شده پ از جمله سخنرانی در انجمن‌ها و رویداد‌های مختلف شرکت کرده‌اند.

آن‌ها قبلاً به عنوان مهمان در مجمع سن پترزبورگ شرکت کرده بودند، اما رسانه‌های مستقل روسیه گزارش دادند که این اولین بار است که این دو در برنامه رسمی این نشست شرکت می‌کنند.

پوتین زندگی خانوادگی خود را مخفی نگه می‌دارد و هرگز تایید نکرده که ماریا ورونتسوا (۳۹ ساله) و کاترینا تیخونوا (۳۷ ساله) دختران او هستند. با این وجود، چندین گزارش رسانه‌ای این دو زن را به پوتین مرتبط می‌دانند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ تحریم‌هایی را علیه این دو زن اعمال کرده و آنان را به عنوان «دختران پوتین رئیس جمهوری روسیه» معرفی کرد.

پوتین در طول ربع قرنی که در قدرت سپری کرد، گهگاه به طور علنی درباره داشتن دو «دختر» صحبت می‌کرد. اما او تاکنون هیچگونه جزئیاتی مربوط به دختران خود فاش نکرد، هویت آن‌ها را تأیید نکرد و هیچ عکس واضحی با آن‌ها نگرفت.

«لیودمیلا» همسر سابق پوتین در سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ دو دختر به نام‌های ماریا و کاترینا به دنیا آورد.

کرملین در اوایل سال ۲۰۰۰، عکسی از پوتین در حالی که در تعطیلات به سر می‌برد بدون اینکه چهره همسر یا دو دخترش ظاهر شود، منتشر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر