پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۲۰۰۷۵۴۶
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲

فکرشهر: فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه هیچ نیازی به حضور شرکت چینی یا هر شرکت خارجی دیگری در پروژه پل خلیج فارس نیست، گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد است و اگر دولت تامین مالی به موقعی داشته باشد ساخت این پروژه دو سال دیگر به اتمام می‌رسد.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، سردار عبدالرضا عابد درباره اظهاراتی مبنی بر احتمال تغییر پیمانکار پروژه خلیج فارس یا اضافه شدن شرکت پیمانکاری چینی در کنار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای اجرای این پروژه که آغاز ساخت آن به سال ۱۳۸۹ برمی‌گردد، اظهار داشت: توجه به اینکه ساخت پل خلیج فارس دستور مستقیم و مصوبه رییس جمهور فقید کشورمان بوده در ساخت آن اهتمام داریم و هیچ نیازی به حضور شرکت چینی یا هر شرکت خارجی دیگری در این پروژه نیست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه گفت: ساخت پل خلیج فارس متوقف نشده و قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخت آن را از سر گرفت و یک هفته پس از اولین سفر استانی شهید رییسی به استان هرمزگان، قرارگاه ادامه علمیات ساخت را شروع کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره آورده قرارگاه در این پروژه ادامه داد: قرارگاه برای تامین مالی و سهم و آورده خود مشکلی ندارد و برای ساخت این پروژه هر آنچه که نیاز باشد را تامین می‌کنیم.

سردار عابد همچنین درباره زمان‌بندی‌ها برای بهره‌برداری از پل خلیج فارس اظهار داشت: پل خلیج فارس نیاز مردم است و باید به اجرا برسد. پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد است و اگر دولت تامین مالی به موقعی داشته باشد ساخت این پروژه دو سال دیگر به اتمام می‌رسد و به بهره‌برداری خواهید رسید.

اخیرا دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره ساخت پل خلیج فارس اعلام کرده بود که رییس جمهوری دستور تامین منابع از بودجه عمومی و از محل تهاتر نفت را داده است و تلاش داریم ظرف ٣ سال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم. مذاکراتی هم با پیمانکاران چینی داشتیم و قرار بر این است که این پروژه جزو پروژه‌های فاینانس و خط اعتباری ایران و چین باشد. قرارگاه همچنان حضور دارد، اما ممکن است که پیمانکاران دیگری از جمله پیمانکاران خارجی به این پروژه ورود کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر