پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۵۵۹
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
 
فکرشهر: یکی از چالش های یادگیری زبان خارجی پیچیدگی قواعد دستور زبان است. جدای از آن ممکن است یادگیری اصطلاحات رایج در یک زبان که ریشه در فرهنگ آن زبان دارد نیز بسیار مشکل‌ساز باشد. درنتیجه یادگیری یک زبان تنها به معنی به خاطر سپردن معنی کلمات یا قواعد دستوری نیست، بلکه لازم است زمینه های فرهنگی نیز یاد گرفته شود.
 
به گزارش فکرشهر از روزیاتو، چالش‌ها تنها به زبان گفتاری ختم نمی‌شود و بسیاری از زبان‌ها سیستم های نوشتاری بسیار پیچیده‌ای دارند که از زمین تا آسمان با زبان مادری ما متفاوت است. برای مثال، زبان ماندارین بیش از ۱۰۰ هزار حرف دارد که هرکدام معنی و تلفظ خاص خود را دارند. یادگیری این حروف چیزی شبیه به رمزگشایی از یک کد فوق محرمانه است.
 
در ادامه به معرفی ۱۰ زبان که سخت‌ترین و زمان‌گیرترین ها هستند می‌پردازیم.
 
زبان های دشواری که یادگیری آنها بین ۲۴ تا ۳۰ هفته زمان می‌برد
 
۱. فرانسوی
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند تا این زبان دومین زبان پراستفاده در اروپا و زبان رسمی ۲۹ کشور باشد.
 
شاید در مقایسه با خیلی زبان‌ها یادگیری فرانسوی به زمان زیادی نیاز نداشته باشد. گفته می‌شود چیزی بین ۲۴ تا ۳۰ هفته زمان نیاز است تا به زبان فرانسه مسلط شوید. اما این هفته‌ها آسان نمی‌گذرند. به دلیل تلفظ پیچیده، باید حروف بی‌صدا، صداهایی که از بینی تولید می‌شوند و لحن‌های ظریف این زبان را کشف کرده و یاد بگیرید.
 
در مقایسه، زبان‌هایی مانند اسپانیایی یا ایتالیایی که مثل فرانسه ریشه لاتین دارند معمولا به زمان کمتری برای تسلط نیاز دارند.
 
۲. اسپانیایی
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
بیش از ۴۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند و این زبان در ۲۰ کشور مانند پورتوریکو، آرژانتین، بولیوی، شیلی، جمهوری دومینیکن و بسیاری دیگر زبان رسمی است.
 
در ایالات متحده، اسپانیایی به عنوان دومین زبان پرگفتار شناخته می‌شود.
 
یک واقعیت جالب در مورد زبان اسپانیایی تاثیر آن بر زبان انگلیسی است. اسپانیایی کلمات زیادی مثل banana (موز)، chocolate (شکلات) و cafeteria (کافه تریا) را به واژگان انگلیسی بخشیده است.
 
اسپانیایی اغلب به دلیل سهولت نسبی یادگیری آن در مقایسه با برخی از زبان‌های دیگر مورد تحسین قرار می‌گیرد، اما همچنان یکی از دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری است و ممکن است تا ۳۰ هفته طول بکشد تا بر آن مسلط شوید.
 
زبان های دشواری که یادگیری آنها ۳۶ هفته زمان می‌برد
 
۳. آلمانی
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
آلمانی یکی از محبوب ترین زبان ها در جهان است، و نه تنها در آلمان بلکه در اتریش و سوئیس نیز به این زبان صحبت می‌شود. آلمانی یکی از سه زبان رسمی اتحادیه اروپا نیز هست.
 
این زبان همچنین دارای تاریخچه‌ای غنی در ادبیات علمی و دانشگاهی است که آن را به زبانی عالی برای یادگیری برای علاقه‌مندان به این موضوعات تبدیل می‌کند. اما آنچه برای ما خوب است اغلب آسان به دست نمی‌آید و یادگیری آلمانی یک نمونه از این موضوع است.
 
آلمانی به دلیل دستور زبان و ساختار پیچیده جملات، اغلب به عنوان یکی از دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود. همچنین این زبان دارای واژگان گسترده‌ای است و با ترکیب کلمات کوچکتر، کلمات مرکب بسیار پیچیده‌ای ساخته می‌شود که درک کامل آن را برای زبان آموزان زمان‌بر می‌سازد.
 
۴. اندونزیایی
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
اندونزیایی که با نام «باهاسا اندونزی» نیز شناخته می‌شود، زبان رسمی اندونزی است و به مثابه یک زبان وحدت‌بخش در میان جمعیت متنوع این کشور عمل می‌کند.
 
برخلاف سایر زبان‌ها، زبان اندونزیایی به دلیل دستور زبان ساده و عدم پیچیدگی صرف افعال، اغلب برای یادگیری نسبتا آسان در نظر گرفته می‌شود.
 
با این حال، چالش یادگیری زبان اندونزیایی در واژگان گسترده و تنوع قابل‌توجه لهجه‌های منطقه‌ای آن نهفته است. اندونزی مجمع الجزایری وسیع است که به بیش از ۷۰۰ زبان در سرتاسر آن صحبت می‌شود. در حالی که باهاسا اندونزی زبان رسمی است، هر منطقه ممکن است گویش ها و اصطلاحات عامیانه منحصر به فردی داشته باشد.
 
زبان های دشواری که یادگیری آنها ۴۴ هفته طول می‌کشد
 
۵. هندی
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به زبان هندی صحبت می‌کنند؛ رقمی که آن را به یکی از رایج‌ترین زبان‌های جهان تبدیل می‌کند. هندی زبان رسمی کشور هند است و در کشورهای مختلف دیگر از جمله نپال، فیجی، موریس و سورینام نیز صحبت می‌شود.
 
آنچه تسلط بر آن را چالش‌برانگیز می‌کند، خط پیچیده و دستور زبان پرجزئیات آن است.
 
خط «دِوانگاری» که برای زبان هندی استفاده می‌شود دارای ۴۶ حرف اصلی و اعراب‌گذاری‌های متعدد است که آن را پیچیده‌تر از الفبای رومی می‌کند.
 
افعال در زبان هندی می‌توانند بر اساس زمان، جنبه، حالت و جنسیت تغییر شکل دهند و در نتیجه سیستمی پیچیده ایجاد شود.
 
واژگان هندی نیز می‌توانند دشوار باشند. این زبان از منابع مختلفی از جمله سانسکریت، فارسی، عربی و انگلیسی ریشه گرفته که دایره واژگان آن را بسیار غنی می‌سازد.
 
۶. یونانی
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
یونان باستان در دوران کلاسیک توسعه یافت و زبان منتخب ریاضیدانان، فیلسوفان و نمایشنامه نویسان بود. سپس یونانیِ مدرن در قرن نوزدهم زبان رسمی پادشاهی یونان شد.
 
چیزی که ممکن است ندانید این است که بسیاری از کلمات انگلیسی از یونانی سرچشمه گرفته‌اند. کلمات انگلیسی مانند telephone (تلفن)، museum (موزه)، photograph (عکس)، cinema (سینما) و بسیاری دیگر همگی از یونانی وام گرفته شده‌اند.
 
یادگیری یونانی مستلزم آن است که نه تنها گرامر پیچیده و سیستم نوشتاری آن، بلکه تاریخ غنی آن را نیز درک کنید.
 
۷. تاگالوگ
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
تاگالوگ زبان مادری اکثر فیلیپینی ها است و قطعا یکی از سخت‌ترین زبان ها برای یادگیری است. در تاگالوگ، بسته به اینکه روی کدام هجا تاکید می‌کنید، معنای یک کلمه ممکن است تغییر کند.
 
تاگالوگ تنها یکی از زبان های رسمی فیلیپین است. این کشور از نظر زبانی فوق العاده متنوع است و در سرتاسر جزایر آن به بیش از ۱۷۰ زبان صحبت می‌شود. این تنوع به این معنی است که برای تسلط بر زبان تاگالوگ باید با تنوع ها و گویش های مختلف منطقه‌ای آشنا باشید.
 
زبان های دشواری که یادگیری آنها ۸۸ هفته طول می‌کشد
 
۸. ماندارین
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
زبان ماندارین اغلب به دلیل سیستم نوشتاری منحصر به فرد، ماهیت آهنگ و واژگان وسیعش یکی از دشوارترین زبان ها برای یادگیری افراد غیربومی محسوب می‌شود.
 
با این حال، اگر ۱.۳ میلیارد نفر می‌توانند به زبان ماندارین صحبت کنند، شما هم می‌توانید البته بعد از ۲۰ ماه!
 
بخش عمده‌ای از این زمان صرف به خاطر سپردن هزاران حرف خاص خواهد شد.
 
اما نوشتن تنها بخش دشوار یادگیری ماندارین نیست. ماهیت آهنگ و لحن آن، صحبت کردن به زبان ماندارینی را نیز بسیار سخت می‌کند.
 
چندین گویش چینی از جمله «کانتونی» وجود دارد – که عمدتا در جنوب شرقی چین و همچنین در هنگ کنگ و سایر بخش‌های آسیای جنوب شرقی صحبت می‌شود – که حروف نوشتاری و تلفظ‌های متفاوتی دارند و یادگیری آنها نیز بسیار دشوار است.
 
معنای یک کلمه بر اساس لحن ادای آن می‌تواند کاملا تغییر کند. نیاز به تسلط بر این تمایزات لحن، لایه دیگری از پیچیدگی را برای زبان آموزان به همراه می‌آورد.
 
۹. کره ای
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
با وجود دشواری‌هایش، کره ای هنوز هم توسط عده زیادی صحبت می‌شود. بیش از ۷۹ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان کره ای صحبت می‌کنند که بخش زیادی از آن را می‌توان به ظهور گروه‌های کی-پاپ مرتبط دانست.
 
«هانگول» الفبای کره ای، تنها از ۲۴ حرف تشکیل شده است که هر کدام مطابق با صداهایی که نشان می‌دهند ساخته شده‌اند.
 
زبان کره ای منحصر به فرد است و به خانواده زبان های خود به نام «زبان های کره ای» تعلق دارد و هیچ خویشاوند نزدیکی ندارد. این زبان مستقیما با زبان هایی مانند چینی یا ژاپنی پیوند ندارد.
 
با این حال، کره ای یک زبان آهنگین است، به این معنی که تغییر زیر و بمی صدای شما می‌تواند معنای کلمات را تغییر دهد.
 
۱۰. عربی
 
۱۰ زبان دشوار که یادگیری آنها بیشترین زمان را می‌گیرد
 
زبان بعدی در لیست سخت‌ترین زبان‌هایی که یادگیری آنها بیش از همه زمان می‌برد، زبان عربی است. این زبان از ۲۸ حرف اصلی با اشکال مختلف تشکیل شده است که خواندن و نوشتن آن را برای انگلیسی زبانان چالش برانگیز می‌کند؛ هرچند فارسی‌زبان‌ها در این مورد مشکل چندانی ندارند.
 
به غیر از این، دستور زبان و گویش هایی برای رمزگشایی وجود دارد که به چالش یادگیری آن اضافه می‌کند.
 
در حالی که عربی استاندارد مدرن (MSA) به عنوان زبان نوشتاری و گفتاری رسمی در سراسر جهان عرب عمل می‌کند، هر منطقه گویش‌های محاوره ای متمایز خود را دارد که به طور قابل توجهی با MSA متفاوت هستند.
 
به عنوان مثال، عربی مصری، عربی شام و عربی خلیجی در واژگان، تلفظ و دستور زبان متفاوت هستند.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر