چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۵۶۹
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱

فکرشهر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: در سه ماه نخست ۱۴۰۳ بیش از ۵۰ کیلوگرم رنگ غیرمجاز از سطح عرضه در شهرستان بوشهر جمع‌آوری و معدوم شد.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حمید حبیبی نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از هرگونه رنگ غیرمجاز خوراکی بدون توجه به ضوابط بهداشتی، سلامت فرد مصرف‌کننده را با خطرات جدی مواجه می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به‌هیچ‌عنوان مجاز به استفاده از رنگ‌ها نیستند و در صورت مشاهده برخورد‌های لازم با آن‌ها انجام می‌شود.

حبیبی نیا افزود: استفاده از رنگ‌های خوراکی غیرمجاز معمولاً در درازمدت مشکلات مختلفی را به دنبال دارد و به ندرت بلافاصله پس از استفاده متوجه مضرات استفاده از این مواد خواهید شد، با این حال، برخی از افراد، به ویژه آن‌هایی که سطوح مختلف حساسیت دارند، ممکن است بلافاصله پس از مصرف رنگ‌های غذایی علائمی مانند تهوع، استفراغ و مسمومیت را تجربه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت با شماره ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر