جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۶۴۷
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد کاهش ساعات آموزشی در برنامه درسی ملی داده شده است تا زمان بیشتری برای فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در گفت وگو با ایرنا درباره کم شدن ساعات آموزش در برنامه ملی درسی اظهار کرد: پیشنهاد داده ایم فعالیت‌های درون و بیرون مدرسه‌ای در زمان ساعات آموزش سهم بیشتری داشته باشند، اما هنوز به تصویب نرسیده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسئله‌های ما این است که ما در مدرسه درگیر مسائل دانشی هستیم و مسائل پرورشی کمتر است. زمان گذاشتن برای مسائل پرورشی در بسیاری از پژوهش‌ها هم مشخص شده است و در حال بررسی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این پیشنهاد برای همه دوره‌های تحصیلی درنظر گرفته شده است.

وی همچنین در ادامه درباره مصرف دخانیات در میان نوجوانان اظهار کرد: آمار مصرف دخانیات نوجوانان در طرح نماد بررسی شده و روی این موضوع کار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: اقدامات آموزشی و اردویی برای کاهش مصرف دخانیات در میان نوجوانان انجام شده است.

حجت‌الاسلام پورثانی افزود: اکنون طرح امید را داریم که دانش‌آموزان در اردو‌ها شرکت می‌کنند و در این اردو باید از هفت خان عبور کنند. همچنین آموزش آسیب‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم صورت گرفته، اما اینکه موفق بوده‌ایم یا نه، شواهد نشان می‌دهد که بطور کامل موفق نبوده‌ایم و در این مسیر همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا این آسیب اجتماعی به حداقل برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر