چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۷۰۱
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تلاش دولت سیزدهم، تعداد تخت‌های درمانی اعصاب و روان در استان ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسن ملکی‌زاده اظهار داشت: در استان بوشهر هشت هزار و ۵۰۰ نفر کادر سلامت، ۲۳۰ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو داریم.

وی با بیان اینکه یکی از عقب ماندگی‌های استان بوشهر از دیرباز کمبود زیرساخت‌های درمانی بوده است اضافه کرد: تا پیش از دولت سیزدهم هزار و ۶۷ تخت درمانی دانشگاهی و در مجموع هزار و ۵۷۰ تخت دانشگاهی و غیردانشگاهی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: نسبت تخت به هزار نفر در کشور ۱.۷ بود و این نسبت در استان بوشهر ۱.۲ بود که با همراهی گسترده‌ای که صورت گرفت تلاش شد این نسبت بهبود یابد.

ملکی زاده از افزایش ۸۰۰ تخت درمانی جدید در استان بوشهر خبر داد و افزود: این تعداد تخت‌ها معادل ۸۰ درصد کل تخت‌های درمانی مستقر در استان بوده است. همچنین مطالعات ۲۰۰ تخت بیمارستانی در کنگان و ۱۱۰ تخت در عسلویه انجام شده است.

وی از تلاش برای ایجاد بیمارستان قلب در بوشهر خبر داد و گفت: در حال رفع مشکلات ملکی هستیم و امیدواریم در سریع‌ترین زمان شاهد رفع مشکل و پیشبرد اهداف مد نظر باشیم.

ملکی زاده گفت: در حوزه اعصاب و روان ۲۰ تخت در بوشهر و ۱۰ تخت در برازجان داشتیم که با تلاش صورت گرفته ۹۶ تخت جدید به این حوزه اضافه می‌شود تا تعداد تخت‌های اعصاب و روان در استان بوشهر ۳۰۰ درصد افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به خرید ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات درمانی در استان بوشهر تصریح کرد: تجهیزات پیشرفته‌ای برای استفاده در مراکز درمانی استان بوشهر خریداری و به‌کارگیری شده است.

ملکی زاده با بیان اینکه ناوگان اورژانس استان بوشهر نیازمند نوسازی است، به هزینه‌های بالای اورژانس هوایی اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی برای ارتقای خدمات اورژانس در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و پیشگیری نیز اقدامات خوبی را داشته‌ایم گفت: تزریق ۲ واکسن جدید اضافه شده است که می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر