پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۷۶۸
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان این‌که دو ماه ابتدایی امسال ۱۴۰۳ تعداد ۲ هزارو ۷۳ ولادت در استان به ثبت رسیده است، گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵.۹ درصد رشد داشته است.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسکندر پاسالار افزود: از میان نوزادن متولد شده در این مدت در استان بوشهر، یک هزار و ۱۰۳ نوزاد پسر و ۹۷۰ نوزاد دختر بوده است.

وی با بیان این‌که در دو ماه نخست امسال به ازاء تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۱۴ پسر متولد شده است، اضافه کرد: این نسبت جنسیتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ بود که این اعداد نشان می‌دهد متولدین پسر در استان بوشهر بیشتر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر میانگین سن مادران در استان بوشهر را نسبت به میانگین کشوری کمتر عنوان کرد و گفت: میانگین سن مادران استان در تولد اولین فرزند ۲۷.۳ سال است که این میانگین در کشور ۲۷.۴ ثبت شده است.

وی با اعلام این‌که در شهرستان دیلم مادران به‌طور میانگین در سن ۲۶.۱ سال دارای فرزند می‌شوند و این شاخص از میانگین استانی کمتر است، عنوان کرد: میانگین سن مادران در سه شهرستان بوشهر، گناوه و جم از میانگین استان و کشور بیشتر است.

پاسالار تعداد دوقلو‌های متولد شده در استان در دو ماهه امسال را ۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: شهرستان بوشهر با ۱۵ مورد، دارای بیشترین واقعه دوقلوزایی در استان است.

وی با اشاره به فراوانی نام‌ها در سال جاری، اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت بیشترین نام‌های انتخاب شده برای پسر به ترتیب «حسین»، «امیرعلی»، «آیهان»، «علی» و «محمد» و نام‌های دختر به ترتیب «فاطمه»، «زهرا»، «نورا»، «رستا» و «دلوین» بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر