شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۸۱۴
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر گناوه با اجرا طرح توسعه جامع به عنوان یکی از طرح‌های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی متحول می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد شکیبی نسب اظهار داشت: بندر گناوه همچنین بزرگ‌ترین بندر تجاری سنتی در کشور است به نحوی که از مجموع هزار و ۸۵۰ فروند موتورلنج سنتی استان ۵۰۰ فروند آن متعلق به بندر گناوه است.

وی بیان کرد: با هدف رونق کسب و کار و همچنین افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه زیرساخت‌های بندری در گناوه همواره در اولویت‌های راهبردی این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: در همین راستا طرح توسعه جامع به عنوان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بندر گناوه عملیاتی شده و اکنون نزدیک به ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: این طرح با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است که اتمام آن بندر گناوه و فعالیت‌های مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی را متحول می‌کند.

شکیبی نسب ادامه داد: از مزیت‌های مهم طرح توسعه جامع بندر گناوه می‌توان امکان تردد شناور‌های ۲۵۰۰ تنی در فاز اول و پنج هزار تنی در فاز دوم، افزایش سطح ایمنی و تسهیل در تردد شناور‌ها و کاهش سوانح دریایی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به آمار قابل توجه موتورلنج‌های سنتی در بندر گناوه، اجرای طرح توسعه جامع به رونق بیشتر فعالیت‌های مرتبط با این شناور‌ها نیز رونق می‌بخشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر