جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۸۲۷
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر ظرفیت تولید ماهی پرورشی در استان قبل از دولت سیزدهم را ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: امروز ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس با ظرفیتی بیش از ۱۱ هزار تن تولید ماهی فعال است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عقیل امینی در میز خدمت شهرستان گناوه ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های و عملکرد شیلات استان در زمینه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: فعالیت‌های شیلات یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی استان بوشهر محسوب می‌شود که از لحاظ اشتغال‌زایی، درآمد و تأمین بخش مهمی از پروتئین جامعه جایگاه مهمی دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر لایروبی اسکله، تأمین آب شرب، رنگ‌آمیزی سایبان و دیگر زیرساخت‌های اسکله صیادی بندر ریگ را از مطالبات به حق صیادان عنوان کرد و گفت: برای رفاه حال صیادان این مطالبات به جد پیگیری می‌شود و ان‌شاءالله به‌زودی شاهد برطرف شدن این مسائل خواهیم بود.

امینی با اشاره رونق صنعت پرورش آبزیان از اوایل دهه ۷۰ در استان بوشهر گفت: تا قبل از دولت شهید آیت‌الله رئیسی تعداد ۱۹ کارگاه تکثیر میگو و ۱۱ سایت پرورش در استان بوشهر فعال بود که خوشبختانه در زمان دولت شهید رئیسی کارگاه‌ها به ۲۳ و سایت پرورش میگو به ۱۳ رسید.

وی ادامه داد: در صنعت پرورش ماهی در قفس تا سال ۱۳۹۹ فقط ۲ مزرعه با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن تولید داشتیم که با آغاز دولت مردمی شهید رئیسی این صنعت در استان رشد بسیار محسوسی داشته به‌گونه‌ای که امروز ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس با ظرفیتی بیش از ۱۱ هزار تن تولید ماهی فعال است.

وی تصریح کرد: میزان تولید در بخش پرورش ماهی در استخر‌های پیش‌ساخته و بتنی پیش از دولت مردمی شش تن بود و در سال قبل به ۱۴۴ تن افزایش یافت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر همچنین با اشاره به فعالیت‌های دیگر این مجموعه از افزایش تولید جلبک، صدف خوراکی و زینتی، ماهیان زینتی، زالو و کرم نرئیس خبر داد و افزود: در سال جاری نخستین کارگاه تولید کرم نرئیس که برای تأمین خوراک مولدین میگو استفاده می‌شود و کارگاه تولید صدف خوراکی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ماه گفت: انتخابات پیش‌رو فرصتی است تا مردم با حضور پرشور و انتخاب درست و آگاهانه مسیر شهید رئیسی را ادامه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر