شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۹۱۰
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴

فکرشهر: بارندگی‌های عصر دیروز و شب گذشته منجر به طغیان رودخانه " تِلار" در سوادکوه و خسارت سنگین سیل به بخش راه، زیرساخت، منازل و زمین‌های کشاورزی شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، رمضان غلامی اِواتی فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه از بعد مغرب دیشب همچنان درگیر هستیم، گفت: شاهد بارش شدید باران بودیم، آبگرفتگی شدید را در حوزه شهری در زیراب و پل سفید داریم، محور " دِراسِله"، مسیر " لَلِه‌بَند"، " شیرکلا"، " مومیج‌خِیل" و " گِررودبار" بسته شده است، بیل راهداری و شرکت البرز را نیز برای محور " دِراسله" فرستادیم.

وی افزود: در شرایطی که درگیر سیل شدیم از مسیر " خطیرکوه" نیز سیلی جاری شد، شهرداری‌ها را آماده باش داده بودیم، شهرک فرهنگیان پل‌سفید و خیابان خدمات زیراب دچار آبگرفتگی شده بود که لودر‌های البرز مرکزی و پیشرو معادن را هماهنگ کرده بودیم، پل " کُردآباد" زیراب نیز در خطر افتاده بود و خدمات ارسال کردیم.

فرماندار سوادکوه بیشترین وضعیت بحرانی سیل را در محور تهران ـ شمال در منطقه " طالع رودبار" دانسته که منجر به مسدود شدن محور سوادکوه شده و اظهار داشت: در منطقه " طالع رودبار" وضعیت فجیعی رخ داده و محور سوادکوه فعلا بسته است و شب گذشته به دلیل شدت بحران سردار مسلمی، بسیج سازندگی استان، استاندار مازندران، اداره راه استان، مدیران کل آبفا، بحران، راهداری، قائم مقام معاون راهداری کشور وارد سوادکوه شدند و به همراه سپاه و نیروی انتظامی وارد عمل شدند و استاندار دستور پیگیری‌های لازم برای بازگشایی محور سوادکوه را داده است و بیش از ۱۵ دستگاه لودر، بیل، بولدوزر اعزام شده است.

غلامی اِواتی یادآور شد: راه‌های روستایی تخریب شده بود که جهت بازگشایی اقدامات درحال انجام است و تعدادی بازگشایی شده است.

وی درمورد تلفات انسانی این سیل نیز گفت: برآورد خسارت مالی هنوز انجام نشده، چون همچنان درگیر هستیم، زمین‌های کشاورزی، منازل، راه آسیب دیده، اما ۱۸ مصدوم تاکنون داشتیم که ۴ نفر سرپایی درمان و ۱۴ نفر تحت درمان هستند، در راه ماندگان نیز در پادگان دوآب، امام‌زاده عبدالحق (ع) و مسجد کندوان اسکان داده شده‌اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه این سیل ویرانگر خللی در برگزاری انتخابات ایجاد نخواهد کرد، تصریح کرد: باوجود ویرانی سهمگین و خرابی راه‌ها، اما خللی در برگزاری انتخابات پیش رو ایجاد نشده و انتخابات را سالم و صحیح برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از تمامی دستگاه‌های خدمات رسان بویژه از شرکت‌های البرز و پیشرو که از شب گذشته در کنار ما هستند تشکر ویژه دارم.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقوع سیل و مسدود شدن مسیر راه سوادکوه در دیشب را داشتیم که با اعزام تیم‌های عملیات امداد و نجات اقدامات فوری امدادرسانی انجام شد.

وی افزود: در حادثه سیل دیشب که در منطقه پل سفید سوادکوه به وقوع پیوست وقوع سیلاب سبب شد ۷ مصدوم در پایگاه‌های امداد و نجات جوارم و ارفعده به بیمارستان شهدای زیراب و بیمارستان فیروزکوه منتقل شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از مفقودی ۲ نفر خبر داد و تصریح کرد: یک دختر ۱۵ ساله و یک بانوی ۴۵ ساله در جریان سیل مفقود شدند.

فخاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: در امداد و نجات انجام شده ۳۱ نفر به محل امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ۴۰ مورد اسکان مسافران در راه مانده انجام شد اظهار کرد: مسافران در در پایگاه گدوک و ۱۰ مورد در پایگاه ارفعده اسکان یافتند.

فخاری از تخلیه آب به تعداد ۱۱ مورد در منازل مسکونی روستای کردآباد خبر داد و در ادامه بیان کرد: عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر