سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۹۶۸
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

فکرشهر: مجمع نمایندگان استان بوشهر متشکل از هر چهار نماینده در میثاقی مشترک، از «سعید جلیلی» در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بر اساس یک بیانیه مشترک که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بوشهر قرار گرفته مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از «سعید جلیلی» در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که در روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود، اعلام می‌کند.

در این بیانیه قید شده است: مردم بصیر، شریف و انقلابی استان بوشهر همانگونه که استحضار دارید، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری دوره چهاردهم در شرایطی برگزار می‌شود که رئیس جمهور فقید، مردمی و پرتلاش خود را در حادثه‌ای ناگوار از دست داده‌ایم. رئیس جمهوری که در راه پیشرفت کشور، اعتلای جمهوری اسلامی و در حین خدمت به مردم به شهادت رسید.

دولت مردمی سیزدهم دولتی بود که پس از نزدیک به یک دهه استقرار گفتمانی که تمام زندگی مردم و شرایط کشور را به غرب وابسته کرده بود و با این استدلال موجب آسیب‌پذیری جدی در اقتصاد، تولید، اشتغال و معیشت مردم در دهه نود شد، با تلاش شبانه‌روزی و روحیه‌ی مردمی و جهادی، توانست بسیاری از آسیب‌ها را جبران، عقب‌ماندگی را برطرف و مسیر پیشرفت را شکل دهد.

همچنین در بخش دیگری از مفاد این بیانیه اعلام شده است: اکنون که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده، توجه به این مسیر در حال رشد و رو به جلو و تاکید بر عدم بازگشت به دوره‌های ناآرام و پرتنش "ما نمی‌توانیم"، امری لازم و بی‌بدیل است.

مردم در این انتخابات دنباله‌رو دولتی هستند که بتواند «پرکار» و «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» باشد تا بتواند ضمن برطرف کردن مشکلات اقتصادی، ایران قوی را بسازد، از این رو ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان بوشهر در مجلس دوازدهم حمایت خود را از «سعید جلیلی» به شکل رسمی اعلام می‌کنیم تا مبدا کشور مبتلا به دولت سوم روحانی و سیاست‌های غلط اش نشود.

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز هشتم تیرماه تا ساعت ۲۴ در ۷۹۰ شعبه ثابت و سیار در استان بوشهر انجام شد.

از این تعداد ۵۶۵ شعبه ثابت و ۲۲۵ شعبه سیار بوده و ۴۷۱ شعبه شهری و ۳۱۹ شعبه روستایی است.

۲۷ هیات اجرایی برای این دوره از انتخابات در استان بوشهر تشکیل شده است.

در این دوره از انتخابات از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت استان بوشهر، ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای بوده که از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

با توجه با اعلام وزارت کشور و مستند بر قانون، دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بین «سعید جلیلی» و «مسعود پزشکیان» در ۱۵ تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر