سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۹۸۲
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳

فکرشهر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: همزمان با ورود حجاج بیت الله الحرام با هدف ارائه خدمات و رصد موارد مشکوک بیماری‌ها، مراقبت‌های بهداشتی حجاج توسط تیم مرزی مستقر در فرودگاه بین‌المللی بوشهر انجام شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا " حمید حبیبی نیا " روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به حضور ملیت‌های مخلتف در آیین معنوی حج تمتع و احتمال شیوع بیماری‌های نوپدید و باز پدید در نقاط مختلف جهان نظیر بیماری تب دنگ، کرونا، آنفلوانزا، آبله و احتمال سرایت و انتقال این بیماری‌ها در بین زائران وجود دارد.

وی افزود: در راستای پیشگیری از ورود هرگونه بیماری به داخل کشور از طریق حجاج، برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه طبق شیوه‌نامه‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نقطه صفر مرزی و در بدو ورود زائران در استان بوشهر اجرا شد.

حبیبی نیا یادآور شد: امسال ۹۲۸ نفر از استان بوشهر در چهار پرواز، روز‌های سه شنبه- چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته از سرزمین وحی عازم کشور شدند که بدین منظور تیم مراقبت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با ورود نخستین گروه حجاج در محل فرودگاه بین‌المللی بوشهر حضور داشتند.

وی تصریح کرد: تیم مراقبت سلامت مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، شامل پزشک، کارشناسان بهداشتی ستاد شهرستان، کارشناسان پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی هوایی و کارشناسان آزمایشگاه، کلیه حجاج را در ابتدای ورود به سالن فرودگاه تحت کنترل قرار دادند.

حبیی نیا ادامه داد: تیم مراقبت با استفاده از دماسنج لیزری نسبت به اندازه‌گیری درجه حرارت بدن حجاج اقدام کرد و به‌منظور بیماریابی، با مشاهده دقیق وضعیت جسمانی و حال عمومی آن‌ها در صورت داشتن علائم ظاهری و مشکوک مثل سرفه و تب، افراد را برای بررسی و معاینه دقیق‌تر به پزشک تیم ارجاع دادند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: برای غربالگری از حجاج دارای علاِئم بیماری کووید ۱۹ و تب دنگ تست سریع و پی سی، حین ورود از آن‌ها گرفته شد.

حبیبی‌نیا به مردم توصیه کرد: از روبوسی و دست دادن با افراد دارای بیماری تنفسی خودداری کرده، موازین بهداشت فردی شامل شستشوی صحیح و مکرر دست‌ها را رعایت، آداب تنفسی هنگام سرفه و عطسه یعنی پوشاندن دهان و بینی با دستمال و فاصله حداقل یک متر با فرد دارای علائم را رعایت کنید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهرگفت: حجاج بوشهری در صورت بروز علائم تنفسی یا تب و سردرد از آغاز سفر تا ۱۴ روز پس از بازگشت از حج یا کشور‌های عربی ح به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا پزشک معالج خود مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر