جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز دمای هوا در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان با ۴۶ سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین شهر این استان ثبت شده است...
کد خبر: ۲۰۰۸۰۲۵
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸

فکرشهر: معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز دمای هوا در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان با ۴۶ سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین شهر این استان ثبت شده است.

به گزارش فکرشهر، «زهرا راستگو» در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: وضعیت دما در شهر عسلویه نیز با ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان بوشهر در روز جاری ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت دمای ۳۱ درجه برای مرکز استان تصریح کرد: امروز وضعیت رطوبت هوا در بندر دیر ۷۸ درصد، شهر جم ۱۱ درصد و در مرکز استان نیز ۵۵ درصد است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: امروز کمترین دید افقی مربوط به بندر دیر با هشت هزار متر و مرکز استان نیز ۹ هزار و ۹۹۹ متر است.

وی ادامه داد: بیشترین سرعت وزش باد برای روز جاری مربوط به بندر گناه با ۲۲ کیلومتر در ساعت و کمترین مربوط تنگستان با هفت کیلومتر در ساعت است.

راستگو یادآور شد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا پایان هفته در برخی از ساعات با وزش باد‌های شمالی، ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: دمای هوا نیز طی این مدت از مقادیر بالایی برخوردار است و در برخی نقاط به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت جوی آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی شده است.

راستگو تصریح کرد: جهت وزش باد نیز بطور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: در این مدت ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۴۳، جزر اول ساعت ۱۲:۵۰، مد دوم ساعت ۱۸:۴۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۴۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر