چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در حالی که سومین روز پاییز نیز به پایان رسیده، طبق اعلام هواشناسی دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر از جمله دشتستان، ۴۶ درجه سانتیگراد و شرجی تا ۹۳ درصد ثبت شده است...
کد خبر: ۲۰۰۹۷۹۵
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳

فکرشهر: در حالی که سومین روز پاییز نیز به پایان رسیده، طبق اعلام هواشناسی دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر از جمله دشتستان، ۴۶ درجه سانتیگراد و شرجی تا ۹۳ درصد ثبت شده است.

به گزارش فکرشهر، کارشناسی اداره کل هواشناسی استان بوشهر از ثبت شرجی ۹۳ درصدی و دمای هوای ۴۶ درجه‌ای در شبانه‌روز گذشته در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و گفت: ارتفاع موج در خلیج‌فارس به بیش از ۲ متر افزایش یافته است.

حسین مستانه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به تداوم گرما در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته بیشترین دمای هوا در شهرستان دشتستان، دشتی و تنگستان ثبت شده است.

وی دمای هوا در آب‌پخش دشتستان را ۴۶ درجه اعلام و بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در مرکز شهرستان‌های دشتی و تنگستان به ترتیب ۴۶ و ۴۵ درجه ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر دمای هوای شهر بوشهر در شبانه‌روز گذشته را بین ۲۷ تا ۳۷ درجه ذکر کرد و گفت: خنک‌ترین نقطه استان بوشهر در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۲۴ و عسلویه با ۲۵ درجه بوده است.

مستانه یکی از پدیده‌های مهم آب و هوایی این روز‌ها در شهر‌های استان بوشهر به ویژه نقاط ساحلی را افزایش شرجی دانست و اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته رطوبت و شرجی در استان بوشهر از ۶۰ تا ۹۳ درصد ثبت شده است که با افزایش دمای هوا مشکلاتی به ویژه برای بیماران فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: میزان شرجی در خارگ ۹۳ درصد و بوشهر ۹۲ درصد در شبانه روز گذشته ثبت شده و در همین مدت عسلویه، بردخون و گناوه رطوبت بین ۹۰ تا ۸۹ درصد تجربه کرده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از کاهش دمای هوا در نقاط مختلف استان در هفته آینده خبر داد و افزود: میزان رطوبت در هفته آینده در نقاط ساحلی بیش از دیگر شهر‌ها ارزیابی می‌شود.

مستانه از افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی، سواحل استان بوشهر و خلیج‌فارس استان متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: بر اساس ارزیابی‌ها ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس امشب افزایش می‌یابد و به بیش از ۲.۵ متر خواهد رسید که در این راستا برای جلوگیری از بروز مشکلات باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر