جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۸۲۸
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: افزون‌بر ۳ هزار و ۲۲۰ وقف‌نامه در حوزه موقوفات منفعتی وانتفاعی در استان داریم که با کمک مردم و دیگر دستگاه‌ها اداره می‌شوند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور در چهارمین همایش یاوران وقف با حضور دستگاه‌های اجرایی و فعالان این عرصه با بیان این‌که در استان بوشهر افزون‌بر ۳ هزار و ۲۲۰ وقف‌نامه در حوزه موقوفات منفعتی وانتفاعی داریم، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره‌های تابعه آن توانایی مدیریت همه این موقوفات را ندارند بنابراین دستگاه‌های دیگر و مردم متدین استان به کمک اوقاف می‌آیند تا به نحو مطلوب امورات این موقافات اداره شود.

وی گفت: در این همایش از دستگاه‌های اجرایی استانی که در یک‌سال گذشته تا کنون با اوقاف همکاری داشته‌اند و از هیئت امنای بقاء متبرکه استان، مستاجرین خوش حساب اداره‌های اوقاف تابعه که به موقع اجاره خود را پرداخت می‌کنند و کسانی که در اجرای امینانه نیات سیدالشهداء در استان و در اربعین حسینی در مرزشلمچه مستقر بودند، تجلیل شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر با اشاره به این‌که اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یکی از اداره‌هایی بوشهر که در چهارمین همایش یاوران وقف تجلیل شد، اظهار داشت: با پیگیری این اداره کل، در یکسال گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار از موقوفات استان تبدیل به سند تک برگ و تثبیت مالکیت شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور همچنین گفت: ۷ رقبه موقوفات استان امسال پس از ۵۳ سال اختلاف بین دستگاهی تثبیت مالکیت و به نام موقوفه شد و سند تک برگ دریافت کردند.

در این همایش که همزمان با دهه وقف برگزار شد از واقفین خیران، خادمان، متولیان و اصحاب وقف تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر