شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۱۰۰۰۵
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸

فکرشهر: خانه امید و مهر بازنشستگان بوشهر توسط هیئت دولت در ۱۷ سال قبل مصوب شد، ولی اجرای این طرح به سبب تامین نشدن زمین مورد نیاز تاکنون معطل مانده است.

به گزارش فکرشهر، غلامحسین کروبی در گفت وگو با تسنیم، با گرامیداشت روز جهانی سالمندان با بیان اینکه ۱۱.۴۷ درصد جمعیت کشور سالمند هستند، گفت: در استان بوشهر بین ۱۰۲ تا ۱۰۷ هزار نفر که معادل ۷ درصد کل جمعیت است سالمند محسوب می‌شوند.

وی بوشهر را در زمره استان‌های جوان نام برد و بیان کرد: یکی از نیاز‌های مهم سالمندان موضوعی به نام شهر و محیط دوستدار سالمند است که بر اساس سند ملی سالمندان همه دستگاه‌های اجرایی باید به این مهم توجه کنند.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر ادامه داد: این استان در بین دیگر استان‌ها نهمین استان دوستدار سالمند معرفی شده است.

کروبی با بیان اینکه بیش از ۲۰ بخش مهم برای ایجاد شهر و محیط دوستدار سالمند در نظر گرفته شده است، گفت: طبق سند ملی سالمندان دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی عضو شورای سالمندان هستند.

وی از تدوین سند ملی سالمندی خبر داد و بیان کرد: برش استانی این سند به بوشهر ابلاغ شده است.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر با اشاره به نبود مکان مناسب برای بازنشستگان استان بوشهر گفت: بوشهر تنها استانی است که خانه مهر و خانه امید ندارد و این درحالی است که ساخت خانه امید و مهر بازنشستگان از مصوبات دولت و تاکنون محقق نشده است.

کروبی با اشاره به تصویب خانه امید بازنشستگان توسط هیئت دولت در ۱۷ سال قبل گفت: اجرا این طرح به سبب تامین نشدن زمین مورد نیاز تاکنون معطل مانده است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم ۱۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق بازنشستگی برای ساخت خانه مهر و امید بوشهر مصوب شد ولی به سبب تامین نشدن زمین هنوز اجرایی نشده است.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر ساخت شهرک آرامش، سلامت و آسایش تحت عنوان آسا در استان بوشهر را یکی دیگر از مصوبات دانست و تاکید کرد: برای ساخت این مجموعه ۵۰ هکتار زمین نیاز است که به سبب محدودیت زمین در بوشهر با تامین ۵ هکتار زمین موافقت شده است.

کروبی سرمایه‌گذاری ساخت شهرک آرامش، سلامت و آسایش را مردمی دانست و اضافه کرد: این مجموعه در جوار منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این شهرک شامل واحد‌های توانبخشی، بهداشتی، حوزه سلامت، نگهداری، استخر، مکان‌های فرهنگی، آموزشی و دیگر بخش‌هاست که به‌عنوان یک حقوق برای بازنشستگان محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر