چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۱۰۰۸۴
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

فکرشهر: رییس گروه واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان از انجام ۱۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی این شهرستان در طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سیده فاطمه حسینی از انجام ۱۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در طی نیمه نخست سال جاری توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در بخش بهداشت محیط نظارت مستمر بازرسان بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی است.

رئیس گروه واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان بابیان اینکه، مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی از مکان‌های پرخطر از لحاظ انتقال بیماری‌های منتقله از آب و غذا هستند، اظهار کرد: نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط از نظر موارد بهداشت فردی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ساختمان می‌تواند از آلودگی مواد غذایی و احتمال بروز بیماری در مصرف‌کننده جلوگیری نماید.

پلمب ۱۶ مرکز مواد غذایی متخلف

حسینی تصریح کرد: در راستای بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در حدود هزار و ۱۰۰ اخطاریه و ۱۰۱ معرفی به مراجع قضائی برای مراکز و اماکن متخلف صادر و ۱۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز پلمب شده است.

وی بیان کرد: در طی بازرسی‌ها و طرح تشدید نظارت‌ها که در سطح شهرستان انجام گرفته، بیش از هزار و ۸۲۷ کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده است.

رئیس گروه واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان به شهروندان توصیه کرد: مردم می‌توانند شکایات و پیشنهاد‌های خود در حوزه بهداشت مواد غذایی را با تماس با سامانه ۱۹۰ (سامانه رسیدگی به شکایات مردمی) جهت پیگیری و بررسی هر چه سریع‌تر با بازرسان ما به اشتراک بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر