چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۵۷۸۸
سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۱

فکرشهر: رئیس اداره تحقیقات، بهره وری و تحول اداری شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) استان بوشهرگفت: طرح جدید امکان‌سنجی گندزدایی آب در این شرکت با همکاری جهاد دانشگاهی تربیت مدرس تهران نهایی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، بهرام غنی زاده روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این طرح با هدف افزایش میزان بهداشت آب روستاها، به حداقل رساندن مقدار مصرف کلر و پیشگیری از تشکیل محصولات جانبی گندزدایی انجام شده است.

وی بیان کرد: این طرح برای گندزدایی پیوسته آب در محل مصرف با استفاده از نانوساختارهای فتوکاتالیست در 2 حالت غیرمتمرکز (خانگی) و متمرکز اجرا شده است.

غنی زاده افزود: در این طرح لایه داخلی فیلترهای سرامیکی با لایه نانوفتوکاتالیست اکسیدروی پوشش داده شد و بازدهی سیستم در حذف آلاینده‌های میکروبی، بیولوژیکی و آلی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از آن گندزدایی دارای توان بالایی در حذف آلاینده‌های میکروبی، بیولوژیکی و آلی آب در مدت زمان کمتر از یک دقیقه است.

وی یادآور شد: در شیوه کنونی برای گندزدایی آب از کلر و آب ژاول استفاده می شود که با جایگزین شدن طرح جدید می توان فرایند گندزدایی آب را با کیفیت بالا و در مدت زمان کمتری انجام داد.

غنی زاده اظهار داشت: انتظار می رود با تامین اعتبار لازم برای راه اندازی سیستم جدید گندزدایی، فصلی نوین در گندزادیی آب شرب روستائیان استان بوشهر اجرا شود.

وی یادآور شد: گزارش نهایی این طرح مهم تحقیقاتی، توسط یکی از استادان دانشگاه تربیت مدرس تهران و در حضور استاد دعوت شده از دانشگاه خلیج فارس به مدیرعامل و کمیته تحقیقات شرکت آبفار استان بوشهر ارائه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر