چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۱۶۲
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

فکرشهر: فرماندار جم گفت: برداشت بی رویه سنگ شکن های فعال در بخش ریز این شهرستان کف رودخانه ها باعث مشکلاتی در فصل بارندگی می شود و باید جلوی آنها گرفته شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فتح الله نوروزی در نشست بررسی وضعیت برداشت سنگ شکن های مستقر در بخش ریز افزود: سالهای پیش مجوزهایی برای برداشت شن از کف رودخانه ها برایث سنگ شکن ها صادر شد و امروز باید با توجه به وضعیت رودخانه های جم، مجوزها تمدید شوند.

وی ادامه داد: کف رودخانه اصلی شهرستان در بخش ریز به علت برداشت بی رویه سنگ شکن‌ها با شرایط شکننده‌ای روبرو و به تهدیدی جدی در زمان بارندگی تبدیل شده است.

نوروزی با اشاره به لزوم انتقال معادن سنگ شکن ها از کف رودخانه به سمت کوه، بیان کرد: حذف سنگ شکن ها با توجه به نیاز حوزه های عمرانی و ساخت و ساز در دستور کار نیست اما لازم است شرکت آب منطقه ای استان با محدوده بندی دقیق محل برداشت ها و نظارت جدی بر میزان برداشت از کف رودخانه، با تخلفات برخورد کند.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر نیز در این نشست با بیان این‌که مطالعات کاهش سنگ شکن‌ها در شهرستان جم اجرا می‌ شود، گفت: در 2 ماه آینده وضعیت برداشت سنگ شکن‌ها در بخش ریز بررسی خواهیم کرد و با تخلف سنگ شکن ها به صورت جدی برخورد می شود.

شاهپور رجایی با بیان اینکه با برنامه ریزی مناسب می توان در پنج سال آینده کف رودخانه در بخش ریز را تا حد زیادی احیا کرد، ادامه داد: گشت ویژه نظارت بر برداشت از بستر رودخانه در اداره منابع آب شهرستان جم تشکیل و با تخلفات با جدیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: همچنین اصلاح مسیر رودخانه در محدوده پایین دست شهر انارستان جم برای جلوگیری از خسارت به مردم و کشاورزان مطالعه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این نشست گفت: برای تغییر محل معادن و انتقال برداشت ها به کوه، آماده همکاری هستیم.

سید حسین حسینی محمدی افزود: حذف یکباره سنگ شکن ها به علت پیامدهای اجتماعی و اقتصادی امکان پذیر نیست، اما نظارت بر کارشان را بیشتر خواهیم کرد.

وی با اشاره به تعیین ضرب الاجل برای نصب دستگاه بازگردانی آب در سنگ شکن ها بیان کرد: دستورالعمل نصب این دستگاه برای کاهش چشمگیر مصرف آب به سنگ شکن ها ابلاغ شده و در صورت اجرا نشدن تا پایان سال جاری، جرایم و محدودیت های سنگین اعمال خواهد شد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر