جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۶۲۷
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: از مجموع حدود ۴.۵ میلیون بهره‌بردار کشاورزی هشت دهم درصد تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که باید این آمار ارتقاء یابد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد کبیری در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی در تحقق برنامه‌ها و اهداف دولت اظهار داشت: توسعه نظام مهندسی کشاورزی که از اقدامات مهم دولت در چند سال اخیر بوده در راستای اهداف دولت برنامه‌ریزی می‌کند.

وی ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی  را از برنامه‌های مهم این نهاد دانست و  بیان کرد: هدف اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، ساماندهی نیروی متخصص کشاورزی است که نیروهای فارغ‌التحصیل رشته‌های کشاورزی در یک فرایند برنامه‌ریزی شده برای اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی به کار گمارده شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ‌با اشاره به تدوین نظام جامع دامپروری، قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی در کشور خاطر‌نشان کرد: با وجود 4.5 میلیون بهره‌بردار کشاورز در کشور باید دانش کشاورزی را به سمت واحدهای بهره برداری کشاورزی ببریم.

کبیری با بیان اینکه بهره برداران کشاورزی در کشور کمتر از یک درصد، تحصیلات دانشگاهی مرتبط دارند تصریح کرد: از مجموع حدود 4.5 میلیون بهره بردار کشاورزی، 8.0 درصدتحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی دارند که باید این آمار را ارتقا دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در عرصه کشاورزی و آموزش، ضعف سیستم دانشگاهی رشته‌های کشاورزی است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی مهارت‌انگیزه ورود به عرصه کشاورزی را ندارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ‌بابیان اینکه ایران در تسهیل فضای کسب و کار در رشته‌‌های کشاورزی از رتبه خوبی در جهان برخوردار نیست، افزود: اکنون ایران در بین کشورهای در حال توسعه از نظر اقتصادی رتبه 27 اما در تسهیل فضای کسب و کار وضعیت خوبی ندارد به طوری که در سال 2017 رتبه 120 جهان بودیم.

کبیری ادامه داد: ناچار هستیم کشاورزی را با عنصر دانش به پیش برده و برای افزایش بهره وری از مهندسان کشاورزی در کنار کشاورزان زحمتکش استفاده ببریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر