يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۶۲۴
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۸

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهربا تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: تکمیل این پروژه‌ها هدف گذاری امسال با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، رضا عوض‌پور در نشست برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان جم وضعیت اجتماعی، عمرانی، فرهنگی، ورزشی و درمانی شهرستان جم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت این شهرستان حدود  6.3 درصد و این در حالی است که میانگین رشد جمعیت استان بوشهر 2.3 درصد است.

وی مهاجرت را علل رشد جمعیت در جم دانست و تصریح کرد: 51 درصد جمعیت شهرستان جم  شهرنشین و 49 درصد ساکن روستاها هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نرخ باسوادی در جم را 90 درصد دانست و با بیان اینکه نرخ بیکاری در جم 9 درصد است افزود: متوسط نرخ بیکاری در استان بوشهر 11 درصد اعلام شده که این  نرخ در جم 9 درصد است.

عوض‌پور با بیان اینکه 13 درصد گلخانه‌های استان بوشهر در شهرستان جم قرار دارد خاطر نشان کرد: 98 درصد جمعیت شهری و 46 درصد جمعیت  روستایی جم تحت پوشش شبکه آبرسانی است.

وی از میزان هدر رفت آب در شهرستان جم  خبرداد و بیان کرد: میزان هدر رفت آب در جم 34 درصد است که 1.3 درصد بیشتر از میانگین استانی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در مناطق روستایی جم گفت: امسال برای توسعه زیرساخت‌ها در روستاها تمرکز ویژه‌ای شده است.

عوض‌پور طول راه‌های شهرستان جم را 370 کیلومتر دانست و افزود: سال گذشته 53 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی جم تخصیص یافت که 30 درصد آن به بخش عمران شهری و روستایی تعلق گرفت.

وی، با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد که برای این مهم 1800 میلیارد تومان اعتبار  نیاز دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی امسال 30 پروژه در شهرستان جم افتتاح می‌شود که برای تحقق این مهم 75 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان جم تخصیص می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر