جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۸۳۵
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

فکرشهر:  نایب رئیس شورای اسلامی بخش بردخون گفت:‌ در صورتی که حمایت مناسبی انجام نشود، وضعیت نگران‌کننده‌ای در انتظار کشاورزان بخش بردخون است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی کلبی صبح چهارشنبه در نشست مسئولان شهرستان دیر با مردم روستای شهنیاء اظهار کرد: گونه کمیاب درخت انار شیطان در روستای شهنیاء وجود داشته که به دلیل بی توجهی در حال نابودی است و با برنامه ریزی و احیاء این درختان می توان پارک جنگلی ایجاد کرد تا همه مردم از آن بهره ببرند.

وی با بیان اینکه روستای شهنیاء برای ایجاد شهرک کشاورزی مناسب است، افزود: بسیاری از مردم بخش بردخون به کشاورزی اشتغال دارند که اگر مورد حمایت مسئولان قرار نگیرند وضعیت نگران کننده ای در انتظار آنان است.

کلبی با تأکید بر حمایت از سیستم گلخانه ای، گفت: منابع آبی به شدن در حال کاهش است و اگر بهره برداری از آب های زیرزمینی مدیریت نشود کشاورزی منطقه به سرعت نابود می شود.

عضو شورای اسلامی روستای شهنیاء ابراز داشت: منازل مسکونی روستای شهنیاء جزء اراضی منابع طبیعی محسوب می شود و مردم برای ساخت و ساز و تعمیرات منازل خود مجوز ندارند و برخی اراضی ثبت شده در حریم بستر رودخانه قرار دارد که نیاز به بررسی و اقدام جدی است.

وی خواستار حمایت از مرغداری تعطیل شده شهنیاء شد و اضافه کرد: راه اندازی مدرسه هنر یکی از ضروریات و خواسته مردم منطقه است که امیدواریم برای فعال کردن آن اقدام شود.

شهنیاء نیازمند سالن ورزشی است

دهیار روستای شهنیاء نیز گفت: در یک سال گذشته ۲۴ هزار مترمربع از معابر و کوچه های روستا آسفالت شده، ۴ هزار و ۱۲۵ متر جدول کاری، ۷ هزار مترمربع بهسازی معابر، هزار و ۶۱۵ متر موزائیک کاری و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع دیگر نیز در حال انجام است.

رضا حصیری با بیان اینکه روستای شهنیاء دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، افزود: با حمایت و همکاری نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی اقدامات تأثیرگذاری در روستا انجام شده که امیدواریم بزرگ ترین روستای شهرستان به آبادانی واقعی برسد.

وی با اشاره به اینکه میدان ورودی روستا وضعیت مناسبی ندارد، ابراز داشت: روستای شهنیاء نیازمند سالن ورزشی، سالن اجتماعات، جاده بین مزارع  و بوستان امید است.

حصیری از برخی مردم گله کرد و گفت: اعتبارات روستا افزایش خاصی نداشته اما با اعتماد به مردم و حمایت شورای اسلامی و مسئولان فعالیت های مؤثری در روستا انجام گرفته و هیچ گونه کم کاری نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر