دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
حرکت از جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر تا کربلا؛
کد خبر: ۴۸۱۰۲
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

فکرشهر:  کاروان پیاده عاشوراییان چغادک که حرکت خود را از عسلویه آغاز کرده است، پس از طی مسیر به شهر بردخون رسیدند و مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه موقت بردخون و تعدادی از مسئولان و دوستداران و عاشقان سالار شهیدان از کاروان پیاده اربعین استقبال کردند.

آنان پس از حضور در موکب های بردخون و دیدار با تعدادی از مردم در مسجد جامع شهر بردخون حضور یافتند و نماز مغرب و عشا را به جماعت اقامه کردند.

روحانی کاروان اظهار کرد: زائران پیاده روی اربعین جمعه ششم مهرماه ساعت ۷ صبح با وسیله نقلیه از چغادک به عسلویه عازم شدند و ساعت ۱۵ این روز  نیز حرکت کاروان پیاده عاشورائیان چغادک از  یادمان شهدای گمنام بیدخون عسلویه با پای پیاده به مقصد کربلا آغاز شده است.

حجت الاسلام سید مجید موسوی افزود: مسیرحرکت کاروان عسلویه تا دیر و مناطق ساحلی تا شهرعاشورائیان چغادک و از آنجا به سمت گناوه  و از طریق اتوبان تا مرز شلمچه است که علاقمندان  شهرها و روستاهای واقع در مسیر می توانند با در دست داشتن پاسپورت به این کاروان بپیوندند.

سرپرست کاروان پیاده عاشورائیان چغادک با بیان اینکه حدود شش سال است که این حرکت با پای پیاده از استان بوشهر تا کربلا انجام گرفته است، عنوان کرد: کاروان پیاده عاشورائیان چغادک هر ساله از یک شهر واقع در استان بوشهر که تاکنون در آن پیاده روی انجام نشده است به سمت کربلا شروع می شود کنیم که به لطف خدا معمولا بعد از ما و سال‌های بعد پیاده روی ازهمان جا و توسط مردم آن منطقه شروع می شود.

امام جمعه سابق شهر چغادک با بیان اینکه هدف ما هدف آقاسید الشهد است وادامه همان طرح عظیم عاشوراست، اظهار کرد: هدف بیدار نمودن فطرتها و ضمائر خفته و ایجاد روحیه انقلابی در آحاد جامعه است که زمینه ساز ظهورآقا امام زمان (عج) است.

کاروان عاشوراییان پس از حضور در مراسم سالار شهیدان در مهدیه بردخون، امشب در شهر بردخون استراحت می کنند و ساعت شش روز چهارشنبه ۱۱ مهر پیاده روی خود را به قصد کربلا ادامه می دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر