يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۲۷۶
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۸

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: فشارهای فزاینده اقتصادی در طی سال جاری سبب شد که میزان مراجعات مردم به این نهاد سه برابر شود که 40 درصد این افراد برای اولین بار برای گرفتن خدمات مراجعه داشته باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، احمد لطفی صبح امروز در نشست با امام جمعه شهر کنگان اظهار داشت: هر چند شهرستان کنگان در مجاور حوزه صنعت قرار گرفته و خود نیز به نوعی میزبان صنعت نفت است اما وجود فقر در این این شهرستان چندان زیبنده نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: البته با محوریت امام جمعه این شهرستان در کنار توجه جدی دولت به رفع فقر ، شاهد اتفاقات مثبتی در این شهرستان برای کاهش مشکلات خانواده های مددجویی این نهاد هستیم که قابل اغماض نیست.

وی تصریح کرد: نگاه کلان امداد ، تعامل گسترده با دولت، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری در کنار خیرین است تا زمینه سازی لازم برای پویش عملیاتی برای کاهش فقر انجام شود.

لطفی یادآور شد: با اولویت بندی انجام شده سعی ما این بوده که موضوع اشتغال به عنوان یک موضوع جدی در راس برنامه‌های امداد قرار گیرد که در این راستا پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع دولتی و داخلی امداد در دستور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: روند پرداخت تسهیلات اشتغال زایی که در پاره ای از موارد با کمک به آموزش های فنی و حرفه ای بوده سبب شده که امسال فقط از محل دو منبع تسهیلات اشتغال روستایی و تبصره های بودجه ای، 90 میلیارد تومان در اختیار بگیرد که تا پایان دی ماه، 95 درصد از این تسهیلات جذب و پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با قدردانی از بانک های عامل در استان بوشهر، بیان کرد: در طی سه سال گذشته شاهد یک هم افزایی و همکاری بسیار خوبی توسط بانک‌ها با کمیته امداد استان بوشهر بودیم که نتیجه آن تسریع در پرداخت این تسهیلات بدون کمترین میزان انحراف اجرای طرح به مددجویان این نهاد بوده است.

لطفی یادآور شد: فشارهای فزاینده اقتصادی در طی سال جاری سبب شد که میزان مراجعات مردم به این نهاد سه برابر شود که 40 درصد این افراد برای اولین بار برای گرفتن خدمات مراجعه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده ، در ابتدای سال جاری اتاق جنگ اقتصادی در این نهاد شکل گرفت و با وجود مراجعات سه برابری، هم اکنون فردی پشت نوبتی برای گرفتن خدمات از این نهاد نداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به وضعیت افراد تحت پوشش این نهاد در استان بوشهر، یادآور شد: 64 درصد از مددجویان این نهاد فاقد سرپرست هستند که به دلیل طلاق و فوت سرپرست از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

لطفی ادامه داد: در کنار توجه به معیشت این خانواده ها، با استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب روانشناس و مددکار سعی ما این بوده که آنها را در یک فضای فرهنگی مناسب قرار داده تا از آسیب های موجود در مصون باشند.

وی ادامه داد: با کارهای فرهنگی و مذهبی در مجموعه امداد برای این نوع خانواده ها، شرایطی ایجاد شده که برخی از خانم های مطلقه جوان بتوانند ازدواج های موفقی داشته باشند و به زندگی متاهلی پایداری برگردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر