شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
فکرشهر: یکی از مصوبات دولت قبل در استان بوشهر، استفاده از نیروهای بومی استان بوشهر در حداقل 50 درصد از فرصت‌های شغلی پارس جنوبی بود و در همین راستا جوانان بوشهری درخواست‌های بسیاری را برای اشتغال در صنایع پارس جنوبی داشته‌اند.به گزارش فکرشهر، هر گاه در استان بوشهر بر سر اشتغال صحبت می‌شود، نگاه‌ها متوجه پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر در این منطقه می‌شود و انتظاراتی که مردم استان بوشهر از قطب اقتصادی و پایتخت کشور دارند.
کد خبر: ۵۵۴۳
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: یکی از مصوبات دولت قبل در استان بوشهر، استفاده از نیروهای بومی استان بوشهر در حداقل 50 درصد از فرصت‌های شغلی پارس جنوبی بود و در همین راستا جوانان بوشهری درخواست‌های بسیاری را برای اشتغال در صنایع پارس جنوبی داشته‌اند.
به گزارش فکرشهر، هر گاه در استان بوشهر بر سر اشتغال صحبت می‌شود، نگاه‌ها متوجه پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر در این منطقه می‌شود و انتظاراتی که مردم استان بوشهر از قطب اقتصادی و پایتخت کشور دارند.

هم اکنون حدود یک‌صد هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس اشتغال دارند که این افراد در سازمان منطقه ویژه پارس و همچنین فازهای مختلف پارس جنوبی و شرکت‌های پیمانکاری و پالایشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

بر اساس مصوبه دولت قبل در سفر استانی به بوشهر، می‌بایست 50 درصد از نیروهای شاغل در منطقه پارس جنوبی از بین نیروهای بومی انتخاب شوند که البته این مهم بنا به دلایل مختلفی هنوز محقق نشده است.

منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس و صنایع مستقر در این منطقه یک فضای صنعتی است و اکثر افرادی که در این منطقه به کار مشغول می‌شوند باید دارای توان فنی بوده و بتوانند در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایفای نقش کنند.

یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث شده تاکنون نیروهای بومی استان به خوبی در این مشاغل به کار گیری نشوند، عدم تخصص و توان بالا در اجرای کارهای فنی و تخصصی است و شرکت‌های منطقه هم که اغلب متعلق به بخش خصوصی هستند، نیروهای خود را از بین افراد توانمند استخدام می‌کنند.

به منظور تحقق خواسته‌های مردم استان بوشهر در موضوع اشتغال در صنایع پارس جنوبی نیاز است که توانمندسازی نیروهای بومی با ارائه آموزش‌های مناسب صورت بگیرد.

توانمندسازی نیروهای بومی ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که مردم استان بوشهر همواره به دنبال آن هستند، استفاده از نیروهای بومی در پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر دراین منطقه است.

مهدی یوسفی اضافه کرد: دولت و همچنین وزیر نفت بر این موضوع تاکید داشته اند و خواستار فراهم شدن شرایط مناسبی برای استفاده بیشتر از نیروهای بومی در این منطقه هستند.

وی ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی را با پتروشیمی‌های فعال در سطح منطقه داشته‌ایم و پتروشیمی‌ها نیز نیروهای مورد نیاز خود را از طریق مدیریت کار و اشتغال منطقه جذب می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از مهمترین پیش‌نیازها برای به کارگیری نیروهای بومی در این منطقه را افزایش توانمندی نیروهای بومی برای شغل های مورد نیاز در این منطقه عنوان کرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی مناسبی برای ارائه آموزش های فنی به نیروهای بومی در نقاط مختلف استان بوشهر صورت گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک جوانان بومی استان بتوانند نیازهای بیشتری از نیروی انسانی منطقه را تامین کنند.

یوسفی خاطرنشان ساخت: پتروشیمی‌ها توقعی دارند و آن هم برخورداری نیروهای جویای کار از توانمندی و تخصص است و باید به این خواسته آنها عمل شود و شرایط برای به‌کار گیری نیروها فراهم شود.

ارائه آموزش‌های مورد نیاز به نیروهای بومی استان

مدیر اشتغال منطقه ویژه پارس نیز گفت: در حال حاضر بسیاری از پتروشیمی‌ها از طریق این مدیریت اقدام به گرفتن نیروهای مورد نیاز خود می‌کنند و ما نیز نیروهای بومی توانمند را به این شرکت‌ها معرفی می‌کنیم.

یوسف امینی اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور کار داریم، برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت نیروهای مورد نیاز منطقه است که برنامه‌ریزی مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای به همین منظور با سازمان فنی و حرفه‌ای امضا شده است و نیروهای بومی استان توسط این سازمان آموزش‌های لازم را برای اشتغال در صنایع منطقه فرا می‌گیرند.

مدیر اشتغال منطقه ویژه پارس تصریح کرد: از همه توان و ظرفیت‌های برای تحقق مصوبه به کارگیری 50 درصد نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی به کار خواهیم گرفت که توانمندسازی نیروها یکی از پیش‌شرط‌های تحقق این امر است.

منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر