دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۹۹۸
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: استاندار بوشهر در تخصیص اعتبارات استانی عدالت را رعایت کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون با اشاره به سیره حکومتی امام علی(ع) اظهار داشت: از دیدگاه امام علی انتصاب کارگزاران بر اساس شایسته سالاری بوده نه اینکه بر اساس روابط و سلایق شخصی و جناحی و موقعیت‌های خانوادگی و فامیلی صورت گیرد.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه امام علی حکومت را وسیله ای برای احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت در جامعه می دانست، افزود: بدترین خیانت، خیانت در امانت است و امانت مسؤولیت‌هایی است که به افراد سپرده می‌شود و اگر در دوران جمهوری اسلامی به ویژگی‌های مورد نظر امام علی توجه می‌شد امروز این مشکلات را نداشتیم.

وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز برای سپردن مسؤولیت‌ها به افراد، شایستگی و صلاحیت و مدیریت را در نظر می‌گرفت و براساس رابطه عمل نمی‌کرد اما امروزه برخی افراد به دلیل فعالیت در ستادهای تبلیغاتی انتظار پست و مقام دارند.

رکنی حسینی ابراز داشت: متاسفانه با سیره امام علی آشنا نیستیم و از زندگانی خاندان پیامبر اطلاعی نداریم که با توجه به اینکه حکومت اسلامی در کشور ما حاکم است مردم باید با سیره حکومتی امام علی آشنا باشند.

خطیب جمعه بردخون گفت: مردم دنیا تشنه عدالت هستند که بدون کارگزاران لایق و متعهد اجرای عدالت در جامعه ممکن نیست و این افراد باید ساده زیست باشند و وابسته و مدیون قشر و گروه و فرد خاصی نباشند.

امام جمعه بردخون با اشاره به اینکه امام خمینی و مقام معظم رهبری به سادگی زندگی می‌کنند، ادامه داد: پس از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله غنی و فقیر هر روز بیشتر می‌شود و عده‌ای یک شبه میلیاردر می‌شوند که این با عدالت اجتماعی سازگار نیست و دلیل آن عدم نظارت و قاطعیت در برخورد با غارت کنندگان بیت المال و مواد ضروری مردم است.

وی افزود: از مسؤولان می خواهیم در برابر مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند و از قوه قضاییه انتظار است مجازات‌هایی سخت برای سارقان و خائنان و مفسدان اقتصادی در نظر گرفته شود.

رکنی حسینی با اشاره به مناسبت‌های هفته، به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و بیان داشت: اگر برجام موفق بود و تحریم‌ها برداشته می شد همه مدعی دخالت و تلاش در آن بودند اما اکنون عده‌ای تلاش می‌کنند اجرای برجام را به رهبری ارتباط دهند.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: خوش بینی زیاد مسؤولان باعث تصویب برجام شد که نباید برجام و مشکلات اقتصادی را به رهبری ارتباط دهند و امروز نیز مسؤولان وظیفه دارند در زمینه اقتصادی و نظارت تلاش کنند زیرا بزرگ‌ترین مشکل امروز عدم نظارت و سوء مدیریت است.

امام جمعه بردخون بیان کرد: مسؤولان استان را به قسم می‌دهیم در استان تبعیض‌ها کم شود، چرا در فلان شهرستان اعتبارات دوچندان تعلق می‌گیرد و در شهرستان دیّر اعتباری اختصاص نمی‌یابد که باید این تبعیض در استان برداشته شود.

وی گفت: حق آلایندگی به شهرستان دیر تعلق نمی‌گیرد اما به مهر و لار در استان فارس تعلق می‌گیرد که این منصفانه نیست و تبعیض آشکار است  و از استاندار و مسؤولان استان می‌خواهیم در اجرای عدالت و تخصیص اعتبارات عدالت را رعایت کنند.

رکنی حسینی با تأکید بر اینکه به شهرستان دیّر توجه بیشتری شود، افزود: امیدواریم به شهرستان دیّر توجه کنند تا بردخون هم از این توجه بهره‌ای ببرد و تحولاتی در زمینه عمران و آبادی ایجاد شود.

خطیب جمعه بردخون خاطرنشان کرد: مسؤولان شهر تلاش کنند، شورای شهر شبانه روزی تلاش کند چرا که وظیفه شورای شهر این نیست که هر روز در شهرداری بنشیند، مردم شورا را انتخاب کرده‌اند که در همه امور دخالت و تلاش کند و تنها حضور در شهرداری مهم نیست و همه مسؤولان باید از حق مردم دفاع کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر