سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۹۶۲
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان توانمند و شایسته زمینه افزایش مشارکت اقتصادی و اشتغال بانوان بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند در کارگروه تخصصی اجتماعی، سلامت و زنان استان بوشهر بیان کرد: بخش عظیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، ولی نرخ مشارکت اقتصادی آنان در استان بوشهر ۱۵ درصد است که نسبت به نرخ مشارکت مردان کمتر است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه زنان توانمند و شایسته برخوردار هستند تاکید کرد: باید تبعیض جنسیتی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اشتغال و مشارکت اقتصادی کاهش یابد تا بانوان  بتوانند از ظرفیت‌های خود در این عرصه‌ها استفاده کنند.

استاندار بوشهر ظرفیت‌سازی برای افزایش مشارکت اقتصادی بانوان را ضروری دانست و افزود: دستگاه‌های الگو مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در واگذاری پست‌های مدیریتی به زنان شایسته و توانمند نقش‌آفرینی کنند.

وی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست زیرساخت‌های لازم را برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز توانمندی بانوان فراهم کند.

گراوند بر استفاده از بانوان نخبه در حوزه شرکت‌های بنیان تاکید و اضافه کرد: پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، دانشگاه علمی کاربردی و سایر مراکز آموزش عالی دارای توانمندی بالایی در عرصه بانوان هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: تنها بحث‌های عدالت جنسیتی در انتصاب مدیران زن دیده نشود بلکه باید به حوزه‌های فرهنگی، هنری و دیگر عرصه‌ها برای مشارکت بانوان توجه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر