پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۳۶۷
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس بوشهر گفت: ایجاد و توسعه موزه‌ها در راستای جذب گردشگر و رونق صنعت توریست در این استان امری ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ایرج نبی پور در نهمین نشست از مجموعه نشست‌های مکتب بوشهر با موضوع "در ژرفای تاریخ دریانوردی ایرانیان" افزود: موزه‌ها همچنین از لحاظ نقش تاثیرگذار در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باید مورد اهتمام جدی قرار گیرند.

وی بیان کرد: در این راستا باتوجه به ظرفیت‌های استان ایجاد موزه‌های دریانوردی مجهز با الگوگیری از موزه دریانوردی روس‌ها می‌تواند گامی ارزشمند برای رونق گردشگری بوشهر باشد.

نبی‌پور با اشاره به تاریخچه ۲۵۰۰ ساله دریانوردی ایرانیان گفت: کشتیرانی در آب‌های ایران از دیرباز انجام می‌شده و با توجه به این سنت دریانوردی همواره نیاز به کشتی‌سازی و سودجستن از ابزارهای دریانوردی وجود داشته اسـت.

وی ادامه داد: بر اسـاس اسناد موجود در تاریخ دریانوردی، ایرانیان از زمان داریوش هخامنشی به دریانوردی روی آوردند و نقش کنده کاری شده منحصر بفردی که در خاک برداری‌های کاخ بار پاسارگاد یافت شده تاریخ دریانوردی ایرانیان را به دوره کوروش هخامنشی ارتباط می‌دهد.

رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس بوشهر گفت: با این وجود در این حوزه به صورت تخصصی تحقیق و کاوش‌های زیادی صورت نگرفته است.

در پایان این نشست شرکت کنندگان به ارائه نظرات و سوالات خود در خصوص تاریخ دریانوردی ایرانیان پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر