شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۱۸
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: اعضای جمعیت هلال احمر استان بوشهر با برگزاری دوره‌های آموزشی توان‌افزایی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا حاجیانی صبح یکشنبه در دوره توان‌افزایی جمعیت هلال احمر استان بوشهر در حوادث جاده ای اظهار داشت: توسعه برنامه‌های اموزشی را در دستور کار داریم و برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: دوره آموزشی- مهارتی (توان افزایی) در حوادث از ۱۹ تا ۲۲ آبان‌ماه به مدت چهار روز با حضور مربیان کشوری در چاهکوتاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این توان‌افزایی برای ۲۰۰ نفر از نجاتگران و امدادگران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری این دوره بالا بردن سطح و توان عملیاتی نیروهای حاضر در حوادث و سوانح برای امدادرسانی سریع و به موقع به حادثه دیدگان است.

حاجیانی بیان کرد: پیش آمادگی در مدیریت بحران و کیفیت خدمات رسانی عملیات امداد و نجات در زمان سوانح جاده‌ای و سایر حوادث از محورهای آموزشی این کارگاه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: آشنایی با تجهیزات سبک و نیمه سنگین (هیدرولیک، پنوماتیک وا خودرو ست نجات)، ‌تثبیت ‌پزشکی، ارزیابی و انتقال مصدوم و کار با خودروی آمبولانس و نجات و آشنایی با بالگرد از مباحث این دوره آموزشی است.

وی ادامه داد: ارزیابی صحنه تصادف، دسترسی، رهاسازی و تثبیت فیزیکی مصدوم، چگونگی برنامه ریزی امدادی در حوادث رانندگی و تثبیت صحنه حادثه نیز از دیگر محورهای آموزشی ارائه شده این دوره است.

حاجیانی خاطرنشان کرد: ۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر به صورت شبانه روزی در محور های مواصلاتی استان مشغول خدمت رسانی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر