پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۲۵۸
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر آزاد سازی اراضی تصرفی گفت: درراستای برخورد با زمین‌خواری و دریاخواری ۳۰ هزار هکتار از حاشیه دریا در منطقه عسلویه باید آزادسازی شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن درویشیان در نشست شورای اداری عسلویه با بیان اینکه آلایندگی‌های صنایع گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی بسیار بالاست اظهار داشت: آلایندگی‌های صنایع گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی سبب مشکلاتی برای مردم  عسلویه شده که پیگیری این موضوع حق مسلم مردم است و در این راستا  پرداخت عوارض آلایندگی باید به‌صورت عادلانه توزیع شود.

وی با  تاکید برمقابله  با زمین‌خواری و دریاخواری از آزادسازی اراضی تصرفی در عسلویه خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی انجام شده حدود 30 هزار هکتار از حاشیه دریا عسلویه باید آزادسازی شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: بخشی از  اراضی یاد شده مورد تصرف قرار گرفته که 370 قطعه آن پیگیری شده و قرار است بقیه هم که به ناحق برای آن‌ها سند صادر شده پیگیری و ابطال شود.

درویشیان درباره رسیدگی به تخلفات در قرارداد‌ها نیز گفت: در سه قرارداد و مناقصه حدود 128 میلیون دلار از پرداخت جلوگیری شده یا مسترد شده و یا به حساب پیمانکار منظور شده که برخی برای امسال و برخی هم برای سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه از جلوگیری پرداخت 322 میلیون دلار در عسلویه خبرداد و بیان کرد: در پرونده دیگر حدود 9 میلیون دلار که برای اضافه‌کاری در نظر گرفته شده بود که حق عده‌ای نبود از پرداخت آن جلوگیری شد این موارد را سازمان بازرسی در مرکز و استان بوشهر پیگیری کرده است.

درویشیان پیشگیری از تخلف و فساد و جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال را مورد تاکید قرار داد و  افزود: در کنار پیشگیری، اگر فسادی اتفاق افتاد دستگاه قضا با آن برخورد و آن را پیگیری می‌کند و اجاز نمی‌دهد کسانی از بیت‌الامال به‌ویژه در منطقه با عظمت پارس جنوبی به نفع خود یا دیگری استفاده کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  به مشکلات  آلایندگی گازهای فلر تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه  پرداخت و بیان کرد:بنا به گزارش کارشناسان و بازرسان روزانه یک میلیون دلار ناشی از عدم‌النفع این موضوع است.

وی افزود: گازی که امکان استفاده و یا صادرات آن و جود دارد، می‌سوزد که سبب افزایش آلایندگی‌ها می‌شود ما این موضوع   دنبال و پیگیری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر