سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۳۴۱
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: رتبه کنکور این استان در دولت تدبیر و امید پنج رتبه ارتقا یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از حسین درتاج در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به صورت ویدئوکنفرانس افزود: استان بوشهر در سال ۹۲ در رتبه ۲۰ کنکور سراسری قرار داشت اما بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، در دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی‌های انجام شده و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تقویتی، جایگاه این استان در کنکور سراسری ۹۸ در رتبه ۱۵ کشوری از بین استان‌ها و یک حوزه خارج از کشور قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به اینکه رتبه اعلام شده بر اساس مجموع قبول شدگان است، اظهار داشت: در کنکور سراسری سال ۹۷ استان بوشهر در رتبه ۱۶ قرار داشت که با تلاش دبیران تلاشگر و برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال ۹۸ یک پله‌ رشد کرد و امیدواریم  روند بهبود کمی و کیفی استان در آزمون سراسری ادامه یابد.

درتاج افزود: در سال ۹۷ تعداد رتبه‌های زیر هزار منطقه‌ای و زیر سه هزار کشوری به ترتیب ۲۱۱ و ۱۱۸ نفر بود که در کنکور سراسری ۹۸ این دو آمار به ترتیب ۲۲۲ و ۱۳۵ شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در باره وضعیت کیفی استان در کنکور سراسری گفت: میانگین کل نمره شرکت کنندگان بوشهری در کنکور سراسری سال گذشته، پنج هزار و ۳۲۷ است که نسبت به سال قبل آن  ۱۰۰ نمره یه میانگین استان افزوده شده‌است.

وی ادامه داد: با مشارکت " مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز" سال گذشته کلاس‌های کنکور در چهار شهرستان جنوبی استان برگزار شد و با رایزنی‌های انجام شده و بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی، امسال کلاس‌های جمع بندی کنکور با حضور معلمان کشوری در همه شهرستان‌ها و مناطق استان برگزار می‌شود.

درتاج اضافه کرد: اعتبار این کلاس‌ها از سوی سازمان منطقه ویژه تامین شده و با برنامه‌ریزی انجام شده این کلاس‌ها از اواخر تیر تا ۱۰ مرداد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و خانواده‌ها در این زمینه  نگرانی نداشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر