جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۱۵۵
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در آیین سراسری افتتاح مسکن‌های مهر در سراسر کشور که آخر مرداد با حضور رئیس‌جمهور خواهد بود، ۶۱۵ واحد سهمیه استان بوشهر نیز به مالکان تحویل داده می‌شود.

به ‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرزاد رستمی امروز در میان خبرنگاران گفت: از آغاز، ساخت ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد مسکن مهر در سراسر استان بوشهر آغاز شد که بیش از ۳۲ هزار واحد آن افتتاح شده و آخر مرداد در آیین افتتاح سراسری مسکن‌های مهر با دورسخنی رئیس‌جمهور، ۶۱۵ واحد سهمیه استان است که آماده‌اند و به مالکان تحویل داده خواهد شد.
 او درباره دیگر واحد‌های باقی‌مانده هم که طبق آمارِ امروز باید دو هزار و ۱۰۰ واحد باشد هم گفت که پرونده دیگر مسکن‌های مهر که حقوقی نشده باشد و اختلافی هم میان اعضا و تعاونی نباشد، تا پایان آبان امسال به پایان می‌رسد.
 
اقدام ملی مسکن در حال انجام روند
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر درباره اقدام ملی مسکن هم گفت: سهمیه استان بوشهر در این طرح برای دادن تسهیلات، تأمین زمین و بازآفرینی شهری، ۱۲ هزار و ۷۰۷ واحد است که پس از ثبت‌نام فرهنگیان در چند روز گذشته، تا امروز نزدیک به ۸ هزار نفر در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.
 رستمی افزود که از این شمار، ۳ هزار نفر پالایش شده که شرایط اولیه را داشته‌اند؛ هم‌چنین ۳ هزار و ۶۰۰ نفر هم در انتظار بررسی هستند که به‌نظر می‌رسد بخش زیادی از آنان دارنده شرایط باشند. پس از آن برای تشکیل پرونده، بارگذاری اطلاعات و افتتاح حساب به‌صورت پیامکی به آن‌ها اعلام می‌شود که شناسایی متقاضیان مؤثر و آورده اولیه آنان انجام خواهد شد.
 او با بیان این‌که استان بوشهر در این بخش پیشتاز است خبر داد: زمین‌هایی بیش از سهمیه اولیه ابلاغی به استان، تأمین و تفاهم‌نامه‌هایی میان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام بسته شده؛ حتی در برخی موارد زمین تحویل و فراتر از آن دستور نقشه آن گرفته شده است که هنگام مشخص شدن متقاضی مؤثر، فعالیت اجرایی اقدام ملی مسکن آغاز خواهد شد.
 
بازگشت زمین‌های تصرف‌شده
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره مبارزه با زمین‌خواری در استان بوشهر هم گفت: تاکنون برای بیش از هزار و ۲۰۱ هکتار زمین در محاکم قضایی به نفع دولت رأی صادر شده است. ارزش اراضی رفع تصرف‌شده، پارسال بالای ۶۸۵ میلیارد تومان بود و امسال تاکنون بالای ۱۵۰ میلیارد تومان است که با کمک دستگاه‌های امنیتی و نظارتی، نیروی انتظامی و دادگستری به سرانجام رسیده است.
 رستمی دراین‌باره گفت که در چهار ماه اول امسال، استان بوشهر جایگاه اول در برخورد آنی با رفع تصرفات را داشته است.
 او درباره زمین‌های پرونده‌دار در عسلویه هم گفت که این پرونده‌ها برای منابع طبیعی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و راه و شهرسازی نقشی در پرونده‌های آن ندارد.
 
چند راه مهم امسال به بهره‌برداری می‌رسد
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر درباره راه‌های استان هم گفت: مهمترین طرح‌های امسال در بخش راه، طرح جهش تولیدیِ بزرگراه بزباز ـ بندو است که در حال عملیات روسازی آسفالت آن هستیم؛ هم‌چنین برنامه داریم که کنارگذر کنگان ـ دوراهک، جاده وفاق شهر دیر ـ کنگان با اعتبارات استانی و وزارت نفت، راه گناوه به بندرریگ به‌شرط تزریق اعتبار و جاده شنبه ـ ناصری را امسال به بهره‌برداری برسانیم.
 
توجه ویژه به بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی
 
رستمی با اشاره به این‌که یکی از طرح‌های این اداره‌کل نگاه ویژه به بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است، گفت: طرح مدرسه ۱۲ کلاسه ریشهر، درمانگاه جامع سلامت تنگک و سالن ورزشی تنگک از مهمترین طرح‌های این بخش است که در دست انجام هستند.
 او در ادامه افزود: نوسازی خط لوله آب و انتقال برق در دست انجام است؛ هم‌چنین قیر رایگان برای آسفالت معابر شهری در اختیار شهرداری قرار گرفته که در این دو سال ۳ هزار و ۴۰۰ تن برای آسفالت معابر بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص داده شده.

رستمی در پایان با اشاره به این‌که این طرح‌ها در شهر‌های بوشهر، برازجان، اهرم و خورموج در حال تکمیل هستند، گفت: در موضوع سنددارکردن خانه‌های مردم، طبق قانونِ اراضی تصرفی، مردم در حال تشکیل پرونده هستند که امیدواریم در تنگک‌ها و دیگر شهر‌ها بشود آن‌ها سنددار و ساماندهی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر