شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۴۷
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از موز و برنج به عنوان مهمترین کالاهای وارداتی گمرکات استان نام برد و گفت: چین و امارات مقصد اصلی صادرات گمرکات استان بوشهر بوده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، بهروز قره‌بیگی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تسهیل روند صادرات و واردات کالا در گمرکات استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی الکترونیکی شدن رویه‌ها و فرآیندهای مرتبط با گمرک را عامل تسریع در امور دانست و خاطرنشان کرد: الکترونیکی‌شدن علاوه بر تسریع و تسهیل امور گمرکی، مانعی در بروز بسیاری از تخلفات است.

میزان صادرات ۴۶ برابر واردات است

مدیرکل گمرک بوشهر در مورد میزان صادرات و واردات کالا در سال جاری بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال ۹ میلیون و ۶۲۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۷۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: از این میزان، ۹ میلیون و ۶۲۰ هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی به خارج از کشور صادر شده است که دارای ارزش ۹۷۵ میلیون و ۸۱۶ هزار دلار است.

قره‌بیگی مهمترین کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات عنوان کرد.

بیشترین صادرات به چین و امارات

وی خاطرنشان کرد: چین، امارات، ترکیه، پاکستان، برزیل، قطر، عراق، هند و افغانستان از مهمترین مقاصد صادراتی بنادر و گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر میزان واردات را نیز ۲۰۹ هزار و ۹۴ تن به ارزش ۴۲۸ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۵۲۲ دلار عنوان کرد.

وی ادامه داد: مهمترین کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوشهر شامل موز، برنج، قطعات خودرو، لاستیک، شیرآلات صنعتی، بلبرینگ، قطعات موتورسیکلت بوده است.

قره‌بیگی تاکید کرد: کشورهای چین، امارات، هند، فیلیپین، اکوادور، اسپانیا، کره، ایتالیا، روسیه و ژاپن نیز مهمترین مقصد واردات استان بوشهر بوده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر