شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۵۵
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: از مجموع ۶۳۰مرکزهای این دانشگاه ۱۷۰ واحد آن از مرکز نوآوری برخوردار شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدحسین امید شنبه شب در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: مراکز نوآوری کار جذب دانشجویان نخبه و خلاق و هدایت آنها به سمت کسب و کارهای کوچک عهده‏‎دار است.

وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال ظرفیت پذیرش ۳۵۰ هزار دانشجو دارد که از ۶۳۰ مرکز این دانشگاه در سال تحصیلی فرارو تنها ۵۰۰ واحد اقدام به جذب دانشجویان جدید می‏‎کنند.

امید ادامه داد: این دانشجوها در ۸۷۰ کد رشته در مقطع‏‌های کاردانی و کارشناسی تحصیل می‎کنند که با توجه به تعدد رشته‌‏ها حوزه‎های تحصیلی وسیعی فراروی آنها گشوده شده است.

وی گفت: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علمی‌کاربردی اکنون زیر ۱۰ نفر است به نحوی که برای هر هشت دانشجو یک مدرس رسمی فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‏‌های کرونایی کلاس‏های نظری دانشگاه به صورت مجازی و کلاس‏‌های عملی دانشگاه نیز به صورت حضوری برگزار می‎شود.

امید یادآورشد: با هدف فرصت بیشتر برای آموزش ‏های عملی به دانشجویان، سال تحصیلی جدید زودتر از سال‎های گذشته آغاز شده تا پیش از شیوع پیک جدید کرونا آموزش‎های موردنیاز دانشجویان به آنها ارائه شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدام‏‌های شاخص دانشگاه علمی کاربردی در سه‌سال اخیر سطح بندی بوده که این مهم بیانگر اهمیت دانشگاه به کیفیت مراکز زیرمجموعه است.

امید ادامه داد: این سطح بندی در چهار سطح پیش بینی شده که مراکزی که برای ۲ سال متوالی در سطح چهار قرار بگیرند باید از از مجموعه دانشگاه علمی کاربردی جدا شوند.

وی عنوان کرد: ترویج آموزش ‏های مهارتی و گفتمان سازی از رسالت‏ های مهم دانشگاه علمی کاربردی است که رسانه ‏ها باید برای تبیین آن تلاش کنند.

امید گفت: براساس ارزیابی‏ های صورت گرفته ۷۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه‏های علمی کاربردی شاغل شدند و اشتغال ۴۰ درصد از دانش آموختگان نیز در رشته ‏های تحصیلی دانشجویان در دانشگاه رقم خورده است.

وی یادآورشد: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده این دانشگاه متعهد است نیروهای مورد نیاز استان‌ها را در تمام زمینه‌ها براساس ظرفیت‌های مناطق تامین کند.

امید افزود: یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه علمی کاربردی تلاش در حوزه ارتباطات بین الملل است که با تحریم‏هایی که صورت گرفته برخی از مراکز علمی و پژوهشی دنیا برای ارتباط با ایران احتیاط به خرج می‎دهند.

وی گفت: با این وجود یکی از اقدام‏‎های ارزشمندی که در تاریخ دانشگاه علمی کاربردی صورت گرفت اعزام شماری از دانشجویان به کشور آلمان برای آموزش ‏های نظری و عملی موردنیاز خود است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر