شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۹۱۵
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: موزه مطبوعات، چاپ و نشر فرصتی برای آشنایی با قدمت تاریخی و بسیار بالای این استان در عرصه‌های فرهنگی است که بزودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، مجید خورشیدی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های افتتاح این موزه افزود: سابقه کهن یک منطقه با فرهنگ، اندیشه‌ و دستاوردهای آن بخش شناخته می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: مردم استان بوشهر از دیرباز با شرایط جغرافیایی خاص به فرهنگ و رسانه اهمیت زیاد قائل بودند و احیای فرهنگ و قدمت تاریخی بوشهر در ارتباط با فرهنگ، هنر و رسانه یکی از ضروریات است.

خورشیدی ادامه داد: راه‌اندازی موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان می‌تواند یک اتفاق مهم و تاثیرگذار در این ارتباط باشد که به عنوان یک مرجع و منبع اصلی در جنوب کشور به فعالیت بپردازد.

خورشیدی عنوان کرد: دستگاه‌های مرتبط با همکاری و تعامل بیشتر برای افتتاح موزه تلاش داشته باشند تا در هفته وحدت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

فاطمه کرمپور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بخش اعظم محتوای موزه مطبوعات، چاپ و نشر بوشهر تدوین شده که به محض واگذاری اعتبار برای چیدمان موزه اقدام خواهد شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر نیز  در این نشست گزارشی از روند بازسازی، تولید محتوای نمایشگاهی و دیجیتال موزه عنوان کرد.

عبدالرحمان برزگر افزود: امیدواریم در ۲ ماه آینده علاوه بر تایید محتوا، بتوانیم موزه چاپ و نشر بوشهر را راه‌اندازی کنیم تا این موزه مکانی برای آشنایی عموم مردم  با صنعت چاپ این استان باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: موضوع  افتتاح موزه مطبوعات با جدیت بیشتری دنبال شود.

علی درویشی افزود: برای افتتاح این موزه و معرفی ظرفیت‌های بزرگ و تاثیر گذار مطبوعات و رسانه استان حمایت لازم برای راه‌اندازی آن انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر