دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۴۵۸
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و هدایت آنها به سمت تعلیم و آموزش باید در اولویت برنامه‌های این استان قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر افزود: در این ارتابط همکاری نهادهای مختلف از جمله فرمانداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر، فرمانداران نسبت به تشکیل این شورا در شهرستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر همت کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه عسلویه بیشترین آمار بی‌سوادی را در استان بوشهر دارد، افزایش طرح‌های سوادآموزی در این شهرستان ضروری است و در این ارتباط باید از ظرفیت صنایع نفت و گاز در برپایی کلاس‌ها و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز استفاده شود.

گراوند با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در مهار بی‌سوادی گفت: همچنین با انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای سواد آموزان فراهم و در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نیز سوادآموزان مهارت دیده در اولویت قرار گیرند.

استاندار بوشهر بیان کرد: ساخت کلاس‌های آموزشی سوادآموزی در زندان‌ها بسیار مهم و موثر است و نقش تاثیرگذاری در کاهش تکرار جرم و بازگشت دوباره زندانیان آزاد شده به زندان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باسوادی به عنوان یک مزیت و یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر جامعه به شمار می‌رود و بی‌سوادی نقیصه و تهدید است.

علیمراد کرمی افزود: ریشه فقر، بدبختی، اعتیاد و گرفتاری‌هایی با عنوان آسیب اجتماعی بی‌سوادی است به همین دلیل با مسدود کردن مبادی آن باید در کاهش و به صفر رساندن جمعیت بی‌سواد جامعه کمک کرد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۴هزار نفر بی‌سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان بوشهر شناسایی شده‌است.

کرمی بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه احصای آمار دقیق و همکاری ثبت احوال، امور اجتماعی استانداری، امور بانوان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، تریبون‌های نماز جمعه و صدا و سیما تاکید کرد.

وی یادآور شد: شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر از سال ۹۱ تا ۹۵ ازجمله شوراهای برتر کشور در مبارزه با بی‌سوادی است و انتظار می‌رود با هماهنگی‌های لازم در این بخش موفق عمل شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۹۵.۸۸ درصد مردان و ۹۵.۲۷ درصد زنان در استان بوشهر باسواد هستند و برای باسوادی کردن جمعیت باقیمانده باید تلاش و برنامه ریزی کرد.

سید مجتبی هاشمی نژاد افزود: بیشترین درصد بی‌سوادی در شهرهای استان در شهر بوشهر، دیلم و گناوه و کمترین آمار باسوادی مربوط به عسلویه است. 

وی یادآور شد: در شرایط کرونایی تاکنون ۶۳۵ تولید محتوا در استان بوشهر انجام شده‌است.

هاشمی نژاد گفت: راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی مهم و کمک کننده به امر یادگیری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این بخش گفت: هرچند با محدودیت نیروی انسانی در بخش سواد آموزش روبرو هستیم اما همه کارکنان رسمی و پیمانی می‌توانند در این بخش به ما کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر