جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۸۸۰
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۹

فکرشهر: جلسه شورای پشتیبانی و نهضت سواد آموزی شهرستان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بوشهر، در جلسه شورای پشتیبانی و نهضت سواد آموزی شهرستان که به ریاست عباس جمشیدی فرماندار بوشهر و با حضور اعضای این شورا برگزار شد، برنامه های اجرا شده در هفته سواد آموزی و مصوبات جلسه قبل این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 فرماندار بوشهر از تلاش های همه دست اندرکاران سواد آموزی شهرستان تقدیر کرد و گفت: دانایی و سواد مهمترین عامل اصلی ارتقای کیفیت زندگی و مهمترین عنصر برای رسیدن به توسعه پایدار است و مدیران و دست اندرکاران همه دستگاه های دولتی و مردم نهاد از جمله دهیاران در روستاها موظف هستند تا با آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی همکاری لازم را در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده داشته باشند.

عباس جمشیدی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ریشه کنی بی سوادی در جامعه، به فلسفه وجودی شورای پشتیبانی پرداخت و با تاکید بر اهمیت جلسات شورای پشتیبانی و مصوبات آن در کمک و حمایت از برنامه های سوادآموزی گفت: مسئله بی سوادی و ریشه کنی آن، خاص دستگاه آموزش و پرورش نیست بلکه به عنوان یک معضل اجتماعی و یک فعالیت همگانی نیازمند مشارکت فعال همه ی مسوولین، دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد است که متناسب با توان و ظرفیت در اختیار به این حوزه ورود جدی و کیفی داشته باشند. 

وی ریشه کن کردن بی سوادی را امری فرهنگی و راس همه امور همه دستگاه ها معرفی کرد و بیان داشت: ادارات ضمن ورود جدی در این زمینه از هیچ کمکی جهت ریشه کن کردن این مهم دریغ نکنند.

عباس جمشیدی فرماندار بوشهر در پایان این جلسه خاطر نشان کرد: مصوبات این نشست به صورت تخصصی بررسی و فرمت هایی جدیدی را جهت تسهیل روند شناسایی افراد کم سواد و بی سواد تعریف کنند.

رئیس آموزش پرورش شهرستان بوشهر گزارشی از فعالیت های سواد آموزی صورت گرفته در شهرستان ارائه دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر