يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۰۹۸
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۶

فکرشهر: مدیر کل دفتر نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه علمی کاربردی گفت: امسال در این دانشگاه ۷۵ استارت آپ برگزار شد و ۳۰۰ شرکت نیز در حوزه کسب و کار ثبت شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد حسین موسی زاده روز یکشنبه در مراسم هفته پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر بیان کرد: وجود ۷۹ شرکت و کمپانی که مجوز برگزاری دوره های علمی کاربردی در کشور را دارند، فرصت مناسبی برای ارائه محصولات فناورانه و تجاری سازی ایده های کارآفرینانه دانشجویان است.

وی افزود: برگزاری استارت آپ ها و جذب ایده های نو برای تبدیل به محصول و تجاری سازی آن دارای اهمیت بالایی است .

موسی زاده یادآورشد: مراکز نوآوری نجات بخش اقتصاد کشور و معظلات و مشکلات جامعه هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: تولید و اشاعه علم و تجاری سازی محصولات دانشجویان با ارتباط مستمر و مؤثر با صنعت و تبدیل فارغ التحصیلان دانشگاهی به کارآفرین و استخدام کننده به جای استخدام شونده از رسالت‌های این  دانشگاه است.

شبیر اشکپور مطلق ادامه داد: هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای مراکز آموزش علمی کاربردی استان برای تمرکز بر ابعاد مختلف پژوهش و فناوری و ارائه دستاوردهای خود و تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری است.

وی گفت: این ظرفیت بستر مناسبی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوری توسعه یافته فراهم می‌کند.

حسین شیرکانی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس نیز در این نشست گفت: خلق ایده و ایده پردازی توسط دانشجویان و کارآفرینان، تیم سازی و کارگروهی و انجام فعالیت‌های بین رشته‌ای با توسعه مراکز نوآوری  رمز موفقیت کسب و کارهای نوپا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر