پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر:
کد خبر: ۸۵۱۸۱
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: دومین جشنواره ملی نمایشخانه برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین جشنواره ملی نمایشخانه در راستای ایجاد نشاط در جامعه و بهبود فضای خانواده‌های درگیر در بحران مقابله با کرونا بخصوص در ایام نوروز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دومین جشنواره ملی نمایشخانه (تئاتر در خانه) در سطح ملی و به منظور آشنایی بیشتر خانواده‌ها با هنر فاخر تئاتر و دسترسی بیشتر شهروندان به این هنر فاخر برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به لزوم حضور خانواده‌های ایرانی در منازلشان در ایام نوروز و عدم انجام سفرهای نوروزی افزود: تولید نمایش‌های خانگی می‌تواند یکی از شیوه‌های ساعات فراغت خانواده‌ها در ایام نوروز باشد.

وی با اعلام اینکه اولین دوره این جشنواره با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و هنرمندان حرفه‌ای تئاتر در سراسر کشور روبرو شده ادامه داد: قرار است برگزیدگان این جشنواره در دو سطح حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای پس از بازبینی آثار ارسالی انتخاب شوند.

مظفری خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به این جشنواره باید با موضوعات، متل ها و قصه‌های سرزمین مادری، زندگی با کرونا و پساکرونا و نوروز و خانواده باشد.

وی افزود: نمایش‌های ایرانی (نقالی، خیمه شب بازی، نمایش‌های آئینی نوروزی، نوروز خوانی) نمایش عروسکی، نمایش‌های کوتاه آپارتمانی از جمله شیوه‌هایی است که آثار در این قالب‌ها باید تولید شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر