جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۰۳۶
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: رئیس پزشکی قانونی گناوه گفت: این مرکز در سال گذشته سه هزار پرونده ورودی از این شهرستان و دیلم پذیرش کرد که با کارشناسی قانونی در سریع‌ترین زمان رسیدگی و به منظور اجرای عدالت به ماجع قضایی ارائه شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر اسماء امیریان افزود: تصادف، ضرب و جرح، صدور جواز دفن و سقط جنین، تعیین سن، طلاق، علت فوت در مرگ‌های مشکوک و غیرطبیعی، بررسی تخلفات در حرفه‌های پزشکی و پیراپزشکی و  معافیت از زندان برای افرادی که توانایی تحمل ندارند از عمده پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز بود که مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهارکرد: به‌دلیل نبود سالن تشریح در این مرکز، انجام یک‌سری فوتی‌ها و امور مراجعان برای بررسی‌های اختصاصی‌تر به مرکز استان ارجاع می‌شوند.

رئیس پزشکی قانونی گناوه گفت: این مرکز تنها پزشک قانونی در شهرستان‌های گناوه و دیلم است که با حداقل نیروی انسانی و امکانات، توفیق ارایه خدمت به مردم این مناطق را بصورت دقیق و بموقع، قانونی و منطبق با علم پزشکی روز دارد.

وی افزود: تکمیل و تجهیز ساختمان این مرکز از نیازهای واقعی مردم است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ با اعتبار ملی آغاز شده‌ و اکنون پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد است.

امیریان به اقدام‌های صورت گرفته در ارتباط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مرکز اشاره کرد و گفت:  تحقیقات محیطی، تهیه موادضدعفونی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن محیط و شناسایی افراد مشکوک به این بیماری و ارجاع آنان به مراکز درمانی از عمده فعالیت‌های مرتبط با  شیوع ویروس کرونا در این مرکز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر