يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۳۷۱
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی تئاتر خانگی نمایشخانه تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد و داوری آثار پس از این تاریخ آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمد مظفری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جشنواره نمایشخانه با استقبال خوب هنرمندان و خانواده‌ها از سراسر کشور روبرو شده و تا کنون ۷۰ اثر از استان‌های مختلف به این جشنواره ارسال شده است.

دبیر دومین جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه اضافه کرد: داوری این جشنواره پس از پایان مهلت ارسال آثار، انجام و مراسم اختتامیه به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی استان بوشهر، در استانداری‌ استان‌هایی که هنرمندی از آن برگزیده شده باشد، برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: فراخوان دومین جشنواره تئاتر خانگی نمایشخانه  در راستای کمک به ماندن مردم در خانه و مسافرت نکردن برای جلوگیری از شیوع کرونا، اسفند سال ۱۳۹۹ با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌های نمایش و کانون‌های پرورش فکری کودکان در کشور منتشر شد.

مظفری گفت: این جشنواره با ابتکار عمل  و مدیریت سازمان مردم نهاد "نیمدری سبز" برگزار می‌شود و دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر، آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی ایلیا و گروه های تئاتری مختلف در اجرای این جشنواره همکاری کرده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: جشنواره در ۲ سطح غیر حرفه‌ای ویژه خانواده ها وحرفه‌ای ویژه فعالان و هنرمندان تئاتر کشور طراحی شده است.

وی عنوان کرد: ویروس کرونا، آیین‌های نوروزی، فرهنگ عامه و قصه‌های ایرانی از موضوعات جشنواره تئاتر خانگی است و  ضبط آثار در فضای خانه‌ها و آپارتمان‌ها الزامی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر